یاد سه نهال آزادی بر روی مزارشان گرامی داشته شد: این مبارزه پایان نمی‌یابد

یاد سکینه جانسز و فیدان دوغان و لیلا شایلمز بر مزارشان گرامی داشته و گفته شد: «سکینه تاریخ ماست. باید این تاریخ و این یادبود زنده نگه داشته شود… هرگز دست از این مبارزه برنخواهیم داشت.»

یاد سکینه جانسز و فیدان دوغان و لیلا شایلمز بر مزارشان گرامی داشته شد.

یاد فیدان دوغان بر مزارش در مَرش گرامی داشته شد. قبل از مراسم یادبود، پلیس آرامستان را محاصره کرده بود.

در آن‌جا نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، جیلان آکچا به قتل‌عام‌های پاریس و سلوپی و ترور ناگهان آکارسل اشاره کرد، در ادامه گفت فکر می‌کردند زنان تسلیم خواهند شد، اما زنان تسلیم نخواهند شد و مبارزه را گسترش خواهند داد.

نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی، دیلان کونت آیان به این اشاره کرد که «ژن، ژیان، آزادی» در جهان پخش شده است، بر مزار رفیق فیدان این قول را می‌دهیم که مبارزات زنان هیچ‌گاه پایان نخواهد یافت.

سخنگوی مجلس زنان حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ)، بریوان باخچه‌چی اعلام کرد، پرچمی را که از رفقایمان به ما رسیده است را هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد که بر زمین بیافتد.

همچنین بر مزار لیلا شایلمز در مرسین فعالیتی برگزار شد.

ریاست مشترک حزب احیای سوسیالیست، جانان یوجه به این اشاره کرد که قاتل زنان مبارز را می‌شناسیم، از میراث شهدا صیانت می‌کنیم و باهم برای برابری و صلح و عدالت مبارزه انجام خواهیم داد.

نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی، صالحه آیدنیز، به این اشاره کرد که آن‌هایی که کوردستان را تقسیم کردند، می‌خواهند مبارزات خلق کورد را در هر چهار بخش کوردستان را سرکوب نمایند به همین سبب زنان پیشگام را مورد هدف قرار دادند. اما مبارزات زنان کورد در جهان پخش شده است، تا رسیدن به کوردستانی آزاد به مبارزات رفقایمان ادامه می‌دهیم.

به همین مناسبت با پیشگامی سازمان دَم پارتی در درسیم فعالیتی برگزار شد.

سخنگوی مشترک کنگره‌ی خلق‌های دمکراتیک (ه‌د‌ک)، اسنگول دمیر به این اشاره کرد که این قتل‌عام‌ها با هدف جلوگیری و ایجاد مانع برای جنبش کورد انجام شده است و پس از قتل‌عام‌ها پروسه‌ی صلح متوقف شد و انزوا شدیدتر شد.

نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از حوزه‌ی انتخاباتی درسیم، آیدین کوردو اعلام کرد، رفیق سکینه هم ضد مردسالاری بود هم برای آزادی خلق‌ها مبارزه می‌کرد. فرزند درسیم بود، ما نیز در درسیم یاد وی را فراموش نخواهیم کرد.

سخنگوی مجلس زنان دَم پارتی، خالده ترک‌اغلو اعلام کرد، رفقای ما تسلیم نشدند و ما نیز تسلیم نخواهیم شد. سکینه تاریخ ماست و این تاریخ نیز زنده خواهد ماند.

مدیر مبیا در، مریم سویلو اعلام کرد که آن‌چه سکینه از ما می‌خواهد این است که رویاهای به دست نیامدە را برآورده کنیم، باید از این رویاها صیانت نماییم.

سپس بر مزار سکینه رفتند، پلیس تنها به ۱۰ نفر اجازه داد تا بر مزار وی حاضر شوند، هیئتی از نمایندگان پارلمانی و مادران صلح بر مزار سکینه جانسز حضور یافتند و بر مزارش گل قرار دادند.

ترک‌اوغلو بر مزار وی به تصمیم استاندار اعتراض کرد و گفت: «می‌خواهم به رفیق سکینه بگویم در تمامی جهان مبارزاتت شناخته شده است. در کوردستان و جهان همگان می‌گویند، ژن، ژیان، آزادی.»