یگان‌های مدافع زن: آدار جودی شهید شد

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زن اعلام کرد که آدار جودی که در ۲۷ جولای بر اثر سانحه‌ای مجروح شده بود به شهادت رسید.

فرماندهی یگان‌های مدافع زن در رابطه با شهید شیرین علی (آدار جودی) چنین اظهار داشت:

انقلاب زنان شمال و شرق سوریه با مشارکت زنان به همه اقشار جامعه رسید. هر زنی که در صفوف آزادی شرکت کرد، منبع اصلی حفظ و اعتلای این انقلاب مقدس شد. رفیق آدار جودی یکی از کسانی بود که از اول انقلاب در صفوف یگان‌های مدافع زن جای گرفت و نقش پیشگام را بر عهده گرفت.

رفیق ما آدار جودی به نام شیرین علی که در خانواده‌ای میهن‌دوست در حسکه به دنیا آمده است، با مواضع برگرفته از فرهنگ میهن‌دوستی همواره در جستجوی زندگی آزاد بود. رفیق آدار جودی که تحت تأثیر شور و هیجان انقلاب قرار گرفته بود، برای پاسداری از هویت، سرزمین و فرهنگ مردم خود به یگان‌های مدافعی پیوست. رفیق ما آدار جودی بیان اصلی پیشاهنگی زنان در مبارزات  یگان‌های مدافع زن از اولین سازماندهی تا اعلام آن گشت. رفیق آدار که برای گسترش مبارزات زنان تلاش زیادی نمود، نقش مهمی در مقابله با تروریسم داعش و انواع حملات اشغالگرانه داشت. وی در صف مقدم مبارزات آزادسازی شهر حسکه، شداده و تل‌تمر جای گرفت و بی‌امان با تبهکاران وحشی جنگید. رفیق ما آدار که با ایستار نظامی و ایدئولوژیک خود از اصول ملیتانتی (مبارز) محافظت کرد و آنها را به خوبی عملی ساخت.

حسنا موسی محمد (آواشین جودی) همراه با رفقایش هیبا عبدالقادر بکر (هیبا حسکه)، بریوان عبدل خلف (بریوان حسکه) و امینه نبو سلمان (دیلار کوبانی) در ۲۷ جولای در حین انجام وظیفه مجروح شد. رفیق ما آدار جودی که با وجود همه مداخلات نتوانست نجات پیدا کند در ۳۱ جولای به شهادت رسید. این ضایعه وارده را به همه مردم میهن‌دوست به ویژه خانواده گرانقدر رفیق شهیدمان تسلیت عرض می‌نماییم.

ما پایبند کار و زحمات رفقای شهیدمان هستیم و با ماندگار ساختن نظام جامعه آزاد و دموکراتیک وفاداری خود را با شهدا نشان خواهیم داد.

ما به عنوان یگان‌های مدافع زن، قول خود را تجدید می‌کنیم که از تلاش‌ها و زحماتی که شهدایمان در مبارزه به خرج داده‌اند صیانت می‌کنیم و وفاداری خود به شهدا را با برساخت جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک مشخص خواهیم کرد.

اطلاعات هویتی

اطلاعات هویتی رفیق شهید به شرح زیر است:

نام سازمانی: آدار جودی

نام و نام خانوادگی: شیرین علی

نام مادر: لیلا

نام پدر: عبدالباقی

محل تولد: ۱۹۸۵- حسکه

تاریخ و مکان شهادت: ۳۱/۰۷/۲۰۲۳- حلب