ی‌پ‌ژ: مقاومت در کوبانی، ایستادن در مقابل ظلم است

یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) تصریح کرد که انقلاب زنان از کوبانی آغاز و در سراسر جهان طنین‌انداز شد و نشان داد که مقاومت کوبانی قیام علیه ظلم است. ی‌پ‌ژ با توجه به حملات اخیر دولت ترکیه گفت: «با اعتراض جبهه زنان و مردم این حملات متوقف خواهد شد.»

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی پ ژ) به مناسبت اول نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه اعلام شده است که اول نوامبر روز جهانی کوبانی در نتیجه اتحاد خلق‌ها و جبهه دموکراسی ایجاد شده است و آمده است: «کوبانی پیامی از هر نوع برای نیروهای سلطه‌گر بود که نسل‌کشی و نابودی مردم را راه نجات و بقای خود می‌دانستند که ظلم را نمی‌پذیرند و تسلیم نخواهند شد».

ادامه این بیانیه به شرح زیر است:

«در پرتو افکار و اندیشه‌های رهبر آپو، مقاومت ملی مردم کوردستان ، در کنار آن، پیروزی کوبانی با مشارکت افرادی از خط رهبری با روحیه ایثارگری به دست آمد. بر این اساس ما به عنوان یگان‌های مدافع زنان به رهبر ملت دموکراتیک، رهبر آپو سلام می‌کنیم و رابطه خود را با رهبر خلق تجدید می‌کنیم . رهبر آپو خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که سرنوشت خلق‌های منطقه توسط نیروهای هژمونیک نوشته نمی‌شود. اگر دنیا مقاومت کوبانی را به رسمیت شناخت و موجودیت خود را در این مقاومت دید، مسلماً رهبر آپو بزرگترین کار را در این زمینه انجام داد. خلق کورد نیز در نوع خود مقاومت می‌کنند ، مخصوصاً در کوبانی و هر چهار بخش میهن و سرتاسر جهان از کار رهبری صیانت کردند و این عزم راسخ مردم ما در کوبانی داعش و یارانشان را شکست داد.

کوبانی نماد پیروزی امید آزادی خلق‌ها است

کوبانی سند پیروزی امید مردم به آزادی است. پیروزی کوبانی بیانگر عزم خلق کورد و همه خلق‌های دمکرات و آزادی‌خواه است که به آینده امیدوار هستند. از شهدای جاویدمان که در مقابل سبعیت دوران ایستادند و قدمی به عقب برنداشتند با احترام و سپاس یاد می‌کنیم. کوبانی نتیجه کار پیشاهنگی ی پ گ-ی پ ژ و مبارزان انترناسیونالیست است. بر این اساس، ما با افتخار به تمام فرماندهان و مبارزان خود درود می‌فرستیم و روز جهانی کوبانی را به مردم، زنان و تمامی نیروهایی که تصمیم به ساختن یک زندگی دموکراتیک گرفته‌اند، تبریک می‌گوییم.

انقلاب زنان از کوبانی آغاز شد

جهانی که در برابر اعمال فاشیسم ساکت شده بود، صدای خود را در کوبانی با پیشاهنگی زنان بلند کرد. داعش به عنوان پوششی برای همه نیروهای منفعت‌طلب به مناطق ما فرستاده شد، اما حقیقت وحشیگری داعش بیان تمام نیروهای جهانی بود که می‌خواهند بشریت با کرامت را نابود کنند. به همین دلیل است که در وهله اول، در چهار بخش کوردستان و کل جهان آزادی‌خواهان و افراد دموکراتیک، حملات نسل‌کشی به کوبانی را بیش از آنکه یک مسئله فیزیکی جغرافیایی تلقی کنند، آن را حمله به ارزش‌های انسانی می‌دانستند . با این کار، انقلاب زنان از کوبانی آغاز شد، با دفاع از کوبانی شهرت یافت و در سراسر شمال و شرق سوریه گسترش یافت.

مقاومت کوبانی با پیشاهنگی زنان به بشریت اجازه داد تا خود را به عنوان حلقه دموکراسی سازمان دهد. دفاع جوانان کورد از سرزمین و جامعه خود باعث شد سیل آزادی در برابر موج فاشیسم برآید و تمامی نیروهایی که نقاب داعش را بر چهره خود انداخته‌اند در زیر این سیل بمانند. کسانی که مقاومت تاریخی کوبانی را رهبری کردند، زنان کورد بودند. این رهبری زنان باعث شد که کوبانی به محل عزم و اطمینان در ایجاد نظام ملت دموکراتیک تبدیل شود. این ایمان به تمام دنیا نیرو و امید داد. با این کار مقاومت کوبانی جهانی شد و سطح انترناسیونالیستی پیدا کرد.

انقلابی که در نتیجه مبارزه و پرداخت بهای سنگین انجام شد، همچنان هر روز مورد هجوم دولت اشغالگر ترکیه قرار دارد. دولت ترکیه با حملات خود به کوبانی تا عفرین، سرکانی و گری سپی به نسل‌کشی بدون وقفه ادامه می‌دهد. جهانی که از ایستادگی و قهرمانی این مردم در مقاومت کوبانی سخن گفت و تحت تأثیر آن قرار گرفت و از کوبانی حمایت کرد، اکنون در برابر این حملات دولت اشغالگر ترکیه سکوت کرده است. کوبانی با مبارزه و مقاومت در برابر داعش به شهری با منزلت برای همه جوامع دموکراسی‌خواه تبدیل شد. اما امروز همان شهر مورد هجوم دولت اشغالگر ترکیه قرار دارد که از تصور داعش هم وحشتناکتر است. در مقابل این، سکوت کنونی تاییدی بر این حملات است. البته آنچه قطعا جلوی این حملات را می‌گیرد ، واکنش زنان و خلق‌ها است.

امروزه تنها چیزی که می‌تواند تمام مقاومت‌های جهانی در برابر فاشیسم را به موفقیت برساند، حفاظت و ترویج روح کوبانی است. مقاومت کوبانی تخریب مرزهای دولت ملت است. ما به عنوان یاران رِوان، آرین، مدیا، زهرا، گلهات، هردم و بسیاری از قهرمانان که تاریخ هیچ گاه زحمات و مقاومتشان را انکار نخواهد کرد، یاد همه شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که به اهدافشان برسیم. در پایان از همه مردم خود و همه مردم جهان می‌خواهیم که با صیانت از مقاومت کوبانی، آرزوی زندگی آزاد را تضمین کنند.»