یوکسل اوغوز: آنها از قدرت سازمان‌یافته زنان می‌ترسند

یوکسل اوغوز رئیس‌مشترک ه‌دپ در کربوران با بیان اینکه پلیس ترکیه همیشه آنها را تعقیب می‌کند، گفت: «آنها درصدد ارعاب هستند. زیرا از قدرت سازمان‌یافته‌ی زنان می‌ترسند.»

جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) فعالیت‌های مرتبط با ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان را از ۱۷ نوامبر در منطقه قوسر از توابع استان مردین آغاز کرده است. برای ۸ روز در نواحی مختلف استان مردین با مردم پانل و جلسه برگزار می‌کنند. آخرین بخش آن برگزاری یک راهپیمایی در ۲۵ نوامبر و در مرکز شهر مردین خواهد بود.

یوکسل اوغوز رئیس‌مشترک ه‌دپ در کربوران با خبرگزاری فرات گفتگو کرد و اظهار داشت که خشونت علیه زنان در کوردستان با سیاست خاص دولت به یک عرصه از جنگ ویژه تبدیل شده است. اوغوز اظهار داشت که پس از پروسه‌ی خودگردانی در شهر، سیاست‌های فشار برای کاهش مشارکت زنان در مبارزات سازمان‌یافته افزایش یافت.

یوکسل اوغوز گفت: "خودروی پلیس همیشه در مقابل ساختمان منطقه ما متوقف می‌شود. آنها فعالیت‌های ما را از کار روزانه گرفته تا جلسات عمومی و بازدید از منازل و مراسمات ترحیم دنبال می‌کنند. سیاست فشار و ظلم بر کل جامعه در حال انجام است، اما به‌ویژه علیه زنان اعمال می‌شود. این سیاست بعد از فرآیند خودگردانی، شدت بیشتری پیدا کرد. آنها از قدرت سازمان‌یافته زنان و جامعه می‌ترسند. به خصوص در برابر زنان جوان این سیاست خشونت را اعمال می‌کنند. در مقابل این، ما در چارچوب فعالیت‌های ۲۵ نوامبر، به سراغ زنان جوان خواهیم رفت و آنان را در مبارزات سازمان‌یافته مشارکت خواهیم داد.»

استعمال مواد مخدر رواج داده می‌شود

یوکسل اوغوز یکی از موضوعات جلسات خود در ناحیه‌ها را مبارزه با مصرف مواد مخدر اعلام کرد و گفت: «شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در کربوران هستیم، به‌ویژه در محلاتی که در دوران خودگردانی مقاومت بسیار بالا بود، به عنوان یک رکن جنگ ویژه در حال انجام است. معلوم است که در این موضوع بر آن محلات تمرکز می‌کنند. یکی از حوزه‌هایی که جوانان، زنان جوان بیشترین حضور را دارند، کارگاههای دوخت لباس است. شنیده‌ایم که سازمان‌هایی مانند TUGVA تلاش می‌کنند تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر وارد این مناطق شوند و با جوانان گفتگو کنند و آنان را جذب خود کنند. به‌عنوان بخشی از برنامه ما در ۲۵ نوامبر، یکی از فعالیت‌های ما بازدید از این کارگاهها خواهد بود.»

اقدامات ما پس از ۲۵ نوامبر نیز ادامه خواهد داشت

یوکسل اوغوز به اقدامات فرماندار جایگزین (قیم) از سال ۲۰۱۶ اشاره کرده و گفت که وی علاوه بر بستن موسسات شهرداری به روی زنان، ساختمان این موسسات را نیز تصرف کرده است. اوغوز افزود که پس از ۲۵ نوامبر تا زمان انتخابات محلی، مبارزات سازمان‌یافته زنان را تشدید می‌کنند، در انتخابات پیروز می‌شوند و جای خود را به‌عنوان زنان در ادارات محلی خواهند گرفت.