یژا استار: با روحیه مقاومت آپویی توطئه را خنثی خواهیم کرد!

فرماندهی قرارگاه یگان‌های زنان آزاد-استار (یژا استار): «به عنوان مدافعان رهبر آپو، با روحیه مقاومت و سبک ضربتی آپویی که در آواشین، زاپ، مَتینا و در نهایت تپه آمدیه آشکار شد، ما معتقدیم که توطئه را در بیست و ششمین سال آن خنثی خواهیم کرد.»

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار در بیانیه خود در خصوص توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه اعلام کرد:

«۲۵ سال از توطئه بین‌المللی می‌گذرد که سیاست انزوا، انزوای اجتماعی و انزوا علیه رهبر آپو را که نقطه تلاقی (ترکیب) آزاداندیشی و امید بشریت است را تعمیق و ادامه داد. رهبر ما در این ۲۵ سال یکی از بزرگترین مقاومت‌های تاریخ را با تسلیم‌نشدن در برابر هیچ تحمیل، تهدید و شکنجه نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی انجام داد. در اولین لحظه توطئه میلیون‌ها نفر به پا خاستند، مردم از هر سن و ملتی با کنش‌هایی بی‌سابقه در تاریخ علیه این توطئه نفرین شده بدون حتی یک چشم به هم زدن رهبری را در آغوش گرفتند. در بیست و ششمین سالگرد توطئه یاد و خاطره شهدای "شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید" که با تبدیل کردن خود به مشعل، تاریکی را که می‌خواستند زنان و تمام بشریت جهان را در آن نگه دارند، پاره کردند را گرامی می‌داریم و به اقتضای وفاداری و پایبندی به خاطرات آنها قول می‌دهیم که قطعاً این توطئه سیاه را شکست خواهیم داد. ما نخست به زندانیان آزادی که بدن‌های خود را مانند کمال و خیری‌ها به الهه‌های مقاومت تبدیل کرده‌اند تا انزوای سنگینی که سه سال است علیه رهبر ما اعمال می‌شود را بشکنند، به مادران فداکارمان که از عملکرد فرزندان خود که بر زندگی شرافتمندانه اصرار دارند دفاع می‌کنند، به همه مردم میهن‌دوست ما که بدون توجه به شرایط سخت زمستان به سوی آزادی راه می‌پیمایند، درود می‌فرستیم. ما معتقدیم که هر کنشی که با روحیه حمله گریلایی "هرچه بیشتر بزنیم، پیروز خواهیم شد" ادغام شود، پتانسیل موفقیت مطلق را دارد و قطعاً توطئه را در بیست و ششمین سال آن خنثی خواهد کرد.

توطئه را در ۲۶مین سالگرد آن شکست خواهیم داد

توطئه ۱۵ فوریه که بزرگترین توطئه تاریخ است، در شخص رهبر ما علیه مردم ما و ارزش‌های آزادی بشریت انجام شد. بر اساس این واقعیت، رهبر ما با وجود همه تحمیل‌ها، نتیجه‌ای را خلق کرده است که چهره واقعی نیروهای توطئه‌گر را آشکار می‌کند. از این نظر، یکی از دلایل تعمیق روزافزون انزوا، همین برخورد رهبر ما به نمایندگی از مردم و بشریت است. تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند صرفاً به عنوان یک فرد با رهبر ما رفتار شود، آرمان او آرمان آزادی خلق‌ها و همه بشریت است. بر این اساس، نیروهای توطئه‌گر که هدفشان منزوی کردن رهبر ما از جامعه و به فراموشی سپردن وی و انزوای وی در طول زمان بود، در این باور غلط قرار داشتند که در صورت رسیدن به هدفشان، بزرگترین انتقام را از رهبر ما خواهند گرفت. اما در این ۲۵ سال دیده باشد که رهبر ما رهبر آزادی نه تنها خلق کورد، بلکه رهبر آزادی خلق‌های ساکن در خاورمیانه و زنان و همه بشریت است. دلیل اصلی مطرح شدن شعار «آزادی برای رهبر آپو» همراه با شعار «ژن، ژیان، ئازاد» در سطح جهانی امروز همین رسالت رهبر ماست. علیرغم انزوای شدیدی که ۲۵ سال است از آن می‌گذرد، نمی‌توانند از نفوذ رهبر ما جلوگیری کنند و مبارزه بزرگی برای درک و اجرای اندیشه‌های رهبرمان در سراسر جهان در حال ظهور است. رهبر ما؛ این جمله «هر جا دفاعیاتم باشند، من هم هستم» در حال تایید است و می‌توان فهمید که با انزوا و اعمال شکنجه نمی‌توانند جلوی رهبر ما را بگیرند. از سوی دیگر، در جهت ادامه توطئه، نیروهای توطئه‌گر با تعرض به ارزش‌های آزادی‌خواهی مطرح شده از سوی رهبری، شروع به شکستن نفوذ رهبری و حفظ هژمونی خود کرده‌اند. در هدف حملات اشغالگرانه وحشیانه به مناطق گریلایی به ویژه مناطق حفاظتی مدیا در ۹ سال گذشته، حقیقت اراده شکست‌ناپذیر رهبر ما وجود دارد. این اراده تأثیری را ایجاد کرده است که روز به روز در حال افزایش است و به صورت موجی در جامعه گسترش می‌یابد و به یک موضع سازمان‌یافته جهانی در برابر توطئه تبدیل می‌شود. علاوه بر این، رهبر ما با این موضع، نقشه راه «چگونه بجنگیم» را برای ما نیروهای یژا استار ترسیم کرده است. ما به وظیفه خود در خنثی کردن توطئه تحت هدایت این نقشه‌راه واقفیم و بر اساس اصل تقویت روز به روز گریلا به عنوان مهمترین موضع مقاومت عمل می‌کنیم. برای ما در شخص رهبری عینیت یافته است که ضامن واقعی ارزش‌های آزادی، زندگی با مقاومت است؛ اشغال و توطئه هر چقدر هم عمیق باشد، اگر همچون قلعه‌ای استوار در برابر آن بایستیم، شکست خواهد خورد. به این معنا، با روحیه مقاومت و سبک ضربتی آپویی که به عنوان مدافعان رهبر آپو در آواشین، زاپ، متینا و در نهایت تپه آمدیه آشکار شد، ما معتقدیم که توطئه را در بیست و ششمین سال آن خنثی خواهیم کرد.

سبک مبارزه ایثارگرانه شهدای ما قطب‌نمای واقعی برای از بین بردن کامل توطئه است

در این روندی که گریلا‌گری پیروزی را عملی می‌کنیم، می‌توان گفت که فاشیسم ترکیه و ارتش اشغالگر آن که بر دستیابی به نتیجه با سلاح‌های شیمیایی متمرکز شده بود، پیشاپیش توسط گریلاهایی که به بطور فدائیانه مقاومت می‌کنند شکست خورده است. آزه-ها در تپه حکاری، ژیان-ها، بَرچَم-ها در تپه اورته، آندوک-ها، وَلات-ها و هَلمَت دِرَلوک، رزگار و سرخوبون-ها که اشغالگری را در تپه آمدیه در هم شکستند، که علیرغم اینکه رفقایش در مقابل سلاح‌های ممنوعه و گازهای شیمیایی ارتش جنایتکار ترکیه به شهادت رسیده بودند، ماه‌ها به تنهایی و بدون ترک مواضع مقاومتشان را ادامه دادند، توطئه را شکست دادند و راه را برای تضمین پیروزی ما هموار کردند. نباید فراموش کرد که؛ این سبک مبارزه ایثارگرانه رفقای شهیدمان بر اساس خط مقاومت رهبری، قطب‌نمای واقعی شکستن انزوا و از بین بردن کامل توطئه است. در کوه‌های ما که اشغالگری وحشیانه‌ترین چهره خود را نشان می‌دهد، به یمن مبارزه بی‌نظیر رفقای شهیدمان به بن‌بستی برای نیروهای توطئه‌گر تبدیل شده است. این فدائیان آپویی هستند که تا آخرین قطره خون خود جنگیدند و وعده شکستن انزوا و خنثی کردن توطئه را حفظ کردند و به دولت-ملت ترکیه فاشیست مورد حمایت ناتو و ارتش اشغالگر آن که در کوه‌های کوردستان گرفتار شده‌اند یادآوری کردند: «سفر به کوردستان شدنی است اما ظفر نا‌شدنی». از این نظر، تنها راه در برابر فاشیسم ترکیه، که حملات خود را به معنای ادامه توطئه برای غلبه بر بحرانی که تجربه می‌کند، بی پروا می‌کند، غیرنظامیان غیرمسلح ما را هدف قرار می‌دهد، عرصه‌های زندگی آنها را از بین می‌برد و قصد دارد آنها را به یک تکه نان محتاج کند، این است که در خط‌مشی شهدایمان تا پایان ایستادگی کنیم. خنثی کردن کامل توطئه، با توجه به تمام تحرکات اشغالگران، تنها با مبارزه بی‌وقفه و صیانت‌مداری تا پایان از این مبارزه امکان‌پذیر است. مقاومت رهبر ما در امرالی و رهنمودهای شهدا ما را به انجام این امر می‌کند. بر این اساس ما به عنوان نیروهای گریلایی زن که مشارکت در روند را مبنا قرار می‌دهد، بار دیگر اعلام می‌کنیم که قطعا انزوا را شکسته و به ادعای خود برای شکست توطئه جامه عمل می‌پوشانیم.

ما قول می‌دهیم که سخت‌ترین وظایف را بصورت فدائیانه انجام خواهیم داد

در بیست سال گذشته، نیروهای مسئول رژیم جنگ ویژه ترکیه برای فرار از بحرانی که تجربه می‌کنند، ادامه توطئه را با روش‌های کثیف به یک سیاست دولتی تبدیل کرده‌اند. فرماندهان جنگ رژیم جنگ ویژه ترکیه که در هر فرصتی سعی می‌کنند ارتجاع منطقه‌ای را به اتحادهای کثیف بین‌المللی بیفزایند، از این طریق سعی دارند بر شکست سنگینی که تجربه کرده‌اند سرپوش بگذارند. از تحولاتی که با مقاومت شگرف رهبری ما، روحیه حمله ایثارگرانه آپویی گریلاها و اصرار مردم ما بر آزادی به وجود آمده است، می‌توان فهمید که رژیم جنگ ویژه ترکیه و نیروهایی که فرماندهان جنگ آنها هستند، حتی قادر به تحمل کوچکترین شکاف نیستند. به همین دلیل است که آنها سعی می‌کنند حتی کوچکترین جستجوی حق و عدالت، افزایش تقاضای آزادی، حتی اگر ضعیف باشد، و مخالفان علیه خود را سرکوب کنند. این رژیم فاشیستی که با ارتش پلیس خود سعی در ارعاب جامعه دارد، می‌داند که پایان آن فرا رسیده است. به این معنا، اساسی‌ترین وظیفه ما غرق کردن فاشیسم ترکیه در این شکافی است که در آن افتاده است. با علم به اینکه نگرش تهاجمی فاشیسم ترکیه بیانگر روانشناسی شکست آن است، صیانت کردن هرچه بیشتر از رهبری اساسی‌ترین کنش برای خنثی کردن توطئه خواهد بود. با این آگاهی به عنوان زنان یژا استار قول می‌دهیم که سخت‌ترین وظایف را بصورت فدائیانه برای شکستن انزوای رهبری و خنثی کردن توطئه در بیست و ششمین سال آن انجام دهیم.

پاسخ یژا استار، ارتش فدائی رهبری، در ۲۶‌مین سال توطئه علیه تحمیل‌کنندگان زندگی بدون رهبر، زیلان‌‌آسا، بِریتان‌آسا، دوغاآسا، ساراآسا، روکن‌آسا و آزه‌آسا خواهد بود. باید دانست که نه ما و نه مردم ما هرگز به زندگی بدون رهبر عادت نکرده‌ایم و هرگز به آن عادت نخواهیم کرد. ما به عنوان یژا استار قدرت خود را از موضع ایثارگرانه شهدای دلاورمان، از صیانت‌مداری مردم ما از مبارزه و مقاومت رهبرمان می‌گیریم. در این راستا، ما بار دیگر یاد و خاطره همه شهدای خود را که تاریکی توطئه را روشن کردند، با احترام و سپاسگزاری گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که تاج پیروزی را بر سر مقاومتشان بگذاریم. ما از مردم خود بویژه زنان، انقلابیون، دمکرات‌ها، زحمتکشان و روشنفکران، بار دیگر می‌خواهیم نسبت به توطئه حساس باشند، حول پارادایم مدرنیته دموکراتیک متحد شوند و از مبارزه با توطئه‌ها صیانت کنند. ما بار دیگر بر تعهد و عزم خود برای افزایش مبارزات خود تا آزادی جسمانی رهبرمان و تحقق زندگی شرافتمندانه برای مردم ما تاکید می‌کنیم.»