یژا استار: پ‌ک‌ک جنبش امید خلق‌ها است

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار سالگرد تاسیس پ‌ک‌ک را تبریک گفته و اعلام کرد: «پ‌ک‌ک جنبش امید خلق‌ها است، پ‌ک‌ک عزم بشریت است.»

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس پ‌ک‌ک بیانیه‌ای صادر کرد. 

 بیانیه به شرح زیر است:

 « ۲۷ نوامبر سال جاری چهل و ششمین سالگرد تاسیس حزب ما و همچنین پنجاه و یکمین سال مبارزات رهبری ما است. ما چهل و ششمین سال این سالگرد را با شور و شوق بسیار و ایمان به پیروزی در سنگرهای مان در حالی که مقاومت ما به بالاترین حد خود رسیده است جشن می‌گیریم. ما به رهبرمان که ما را به این درجه رسانده است، با عشق و احترام و اشتیاق فراوان درود می‌فرستیم و این روز را به رهبری و همه رفقای خود در زندان و خانواده شهدا و مردم میهن‌دوستمان تبریک میگوییم. از حقی قرار گرفته تا آخین موش، ژیندار رومت میاسر، آندوک و عگید کوبانیها، همه همرزمانمان که زحمات زیادی کشیدند و به قافله جاودگان در صف فدایی آپویی پیوستند، با احترام و سپاس از آنها یاد می‌کنیم و با آنها عهد می‌بندیم که برای گرامی‌داشت یاد آن‌ها مقاومت خود را به پیروزی برسانیم.

پ‌ک‌ک به یک پیشگام و منبع سود برای کل جهان تبدیل شده است 

حزب ما سبب رستاخیز یک خلق شده است و نیم قرن است که درگیر یک جنگ بزرگ است. در عصر حاضر، این جنگ در بالاترین سطح در زاپ، تپه آمدیه، تپه جودی، شهید پیردوغان و در چهار بخش کوردستان ادامه دارد. رهبر آپو پیشگام این مقاومت بی‌نظیر گرانقدرترین فرزندان مردم ماست. رهبر آپو از روز آغاز راهپیمایی آزادی تا به امروز، اخلاق آزادی را زیر پا نگذاشت. این موضع سنجیده رهبر آپو در میان مردم ما به یک کارکتر تبدیل شد و به رهبری در پ‌ک‌ک تبدیل شد که منبع منفعت برای کل جهان شده است. به خصوص زنان کورد در شخص ساراها از ابتدا به جنبش پ‌ک‌ک پیوستند و همین امر پ‌ک‌ک را به حزب زنان تبدیل کرد. بنابراین، زنانی که با شعار «ژن ژیان آزادی» گرد هم آمدند، ملموس‌ترین نمونه نشان دادن این ماهیت زنان در پ‌ک‌ک شدند. پ‌ک‌ک که حزب مستضعفین، مردم در حال نابودی، زنان و جوانان است، در همه اقشار جامعه حس دفاع از خود ایجاد کرده و نشان داده که آن مؤثرترین ابزار آزادی است. کسانی که بیشترین صیانت را از آن کردند، زنان بودند. نیروهای خود دفاعی زنان از روژاوا تا شنگال در قالب یگان‌های مدافع زنان و یگان‌های زنان شنگال سازماندهی شدند. یژا استار نیز که بیش از ۳۰ سال است در کوهستان‌ها به عنوان مؤثرترین ابزار آزادی می‌جنگد، یادبود افتخاری برای زنان است که در داخل پ‌ک‌ک ایجاد شده است. زنانی که فهمیدند اگر دفاع از خود نداشته باشند، برده و محکوم به نابودی خواهند بود، به پ‌ک‌ک پیوستند، پاژک شدند، یژا استار شدند و شکست تاریخی زنان را به پیروزی تبدیل کردند. بنابراین، حزب کارگران کوردستان حزب پیروزی زنان است. پ‌ک‌ک حوزه اصلی زندگی است که زنان در آن بزرگترین دستاوردهای خود را خلق کرده‌اند. زنانی که در پ‌ک‌ک احیا شدند، بوجودآورندگان جامعه جدید، یعنی زندگی جدید شدند. زنان پ‌ک‌ک دارای اراده شدند ، جامعه‌ای است که اراده دارد و برای آزادی می‌جنگد. پ‌ک‌ک حزب مردم ما، زنان و تمام بشریت است. پ‌ک‌ک تنها جایگزین است که واقعیت زندگی آزاد در آن نمایان شده است. 

به وجود آوردنده همه این تحولات رهبری ما است. توطئه بین‌المللی علیه رهبری ما برای جلوگیری از این تحولات بود. تصمیم برای منزوی کردن رهبری ما نیز به این دلیل است که می‌خواهند رابطه رهبر ما را با جنبش ما، مردم و زنان به کلی قطع کنند، رهبر ما که همیشه در ذهنیت اجتماعی توسعه می‌آفریند، اما ۲۶ سال است که این تلاش‌ها در شخص رهبر ما ناکام مانده است. رهبر ما به مبارزان و همه نشان داد که چگونه می‌توان با مقاومت لحظه به لحظه خود توطئه را شکست داد. بنابراین در برابر جنگ غیراخلاقی علیه پارادایم مدرنیته دموکراتیک که در شخص گریلا انجام می‌شود، موضع ما این است که با قدرتی که از رهبرمان می‌گیریم تا آخر مقاومت می‌کنیم. راه لیلا سورخون، آخین موش، دستان بوتان، اردم آرارات و ده‌ها تن از همرزمان ما که به شهادت رسیدند، این برخورد مقاومتی رهبر ما بود. حقیقت اساسی ما که به ما اجازه می‌دهد بجنگیم، عزمی است که رهبری و شهدای ما نشان دادند. 

ما از همه می‌خواهیم که به آهنگ آزادی بپیوندند 

ما به عنوان مبارزان رهبری و پیروان شهدایمان در سنگرها، در حال انجام عملیات هستیم و ایستاده‌ایم با درک اینکه پ‌ک‌ک یک جنبش تلاش و انتقام است، مانند سارا و روکن ها، روژهات و اردال ها ، هر روز به قلب دشمن ضربه می‌زنیم. آخرین عملیات انقلابی در تپه آمدیه که منجر به مجازات ۴۹ اشغالگر شد، نشان داد که مبارزان پ‌ک‌ک با پیروی از رهبری و شهدا قطعاً ظلم را شکست خواهند داد. بنابراین، ما معتقدیم که عزم مبارزان پ‌ک‌ک که ۴7 سال است ادامه دارد، آینده‌ای آزاد برای زنان، مردم ما و بشریت خواهد ساخت. ما از همه کسانی که در جستجوی آزادی هستند می‌خواهیم به رقص آزادی حول این مقاومت بزرگ بپیوندند. 

 هر روز که می‌گذرد، نفوذ پ‌ک‌ک گسترش می‌یابد، بی‌عدالتی توطئه علیه رهبر ما آشکار می‌شود و فهمیده می‌شود که جنایت نسل‌کشی علیه مردم ما انجام شده است. مشارکت ۷۴ کشور جهان در کمپین «آزادی برای رهبر آپو، راه حل برای مسئله کورد» که راه‌اندازی شده است و تلاش‌های روزافزون برای حذف پ‌ک‌ک از لیست سازمان‌های تروریستی به همین واقعیت مربوط می‌شود. همه کسانی که پ‌ک‌ک را می‌شناسند حقانیت خط ایدئولوژیک، سیاسی و نظامی پ‌ک‌ک را می‌بینند و به این مبارزه می‌پیوندند. این سطحی که پ‌ک‌ک به آن رسیده است یک دستاورد بزرگ برای مردم ما و کل بشریت جهان است. از این نظر پ‌ک‌ک مخالف بی‌عدالتی، نابرابری و تحقیر است. پ‌ک‌ک یک جنبش امیدبخش برای همه خلق‌ها است. پ‌ک‌ک نام اصرار بر انسانیت است. تعریف پ‌ک‌ک بودن این است که در قرن بیست و یکم شرافتمند بمانیم. در این زمینه، ما یک بار دیگر به رهبری خود که در احیای ما با پ‌ک‌ک نقش اساسی داشت، درود می‌فرستیم و یک بار دیگر این روز مقدس را تبریک می‌گوییم. مبارزه ما تا پایان بر پایه حفظ و حراست از حیات پ‌ک‌ک خواهد بود که توسط رهبر ما ایجاد شده است.

 از آنجایی که نیروهای یژا استار تجربه زیادی در جنگ به دست آورده‌اند، ما به سطحی رسیده‌ایم که موثرترین ضربات را به دشمن وارد می‌کنیم. نیروهای ما حرفه‌ای ، جنگنده و فدایی هستند. با این قدرت و انگیزه، هیچ وظیفه‌ای نیست که نتوانیم به انجام برسانیم و همچنین قدرت و توانایی غلبه بر همه موانع را داریم. به این معنا، بر اساس پاسداشت دستاوردهای خود، افزایش آنها و آرزوی موفقیت به استقبال سال آینده می‌رویم. وظایف ما مشخص هستند و ما آماده هستیم.

 در این مرحله که همیشه در جریان مقاومت هستیم، می‌دانیم که مردم ما نیز از مقاومت شکوهمند ما حمایت خواهند کرد و با قدرتی که از آنها می‌گیریم، با اراده‌ای بی‌وقفه به سوی اهداف خود پیش می‌رویم. ما با حقیقت مبارزانی که خود را با موفقیت قفل کرده‌اند، از این مرحله استقبال می‌کنیم و قول و عزم خود را برای مقاومت تا پایان ابراز می‌کنیم. پیروزی قطعا متعلق به فداییانی خواهد بود که در صف آپویی ایستاده‌اند.»