ی‌ژ‌ک-سوئیس: یازدهمین جشنواره زنان سکینه جانسیز با شور و شوق فراوان برگزار شد

اتحادیه زنان کورد در سوئیس (ی‌ژ‌ک-سوئیس) در پیام تشکری که پس از جشنواره زنان سکینه جانسیز منتشر شد، گفت: «ما زندگی را با ارزش‌های زنانه زنده خواهیم کرد.»

جشنوازه زنان زیلان

جشنواره زنان سکینه جانسز هر ساله به مناسبت بزرگداشت یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک، سکینه جانسیز که در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پایتخت فرانسه، پاریس به قتل رسید، برگزار می‌شود. یازدهمین جشنواره زنان سکینه جانسیز امسال یکشنبه ۳۰ ژوئن در زوریخ سوئیس برگزار شد.

 اتحادیه زنان کورد در سوئیس (ی‌ژ‌ک-سوئیس) پس از جشنواره زنان سکینه جانسیز با صدور پیامی از شرکت کنندگان و دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر کرد.

در این پیام آمده است که یازدهمین جشنواره زنان سکینه جانسیز با تلاش و کوشش ۳۲ نهاد دوست از کوردستان، سوئیس، ترکیه و انترناسیونالیست‌ها با شور و شوق فراوان برگزار شد.

ی‌ژ‌ک-سوئیس در پیام خود چنین آورده است: «یک بار دیگر دیدیم افرادی که مبارزاتشان بزرگ و تحول آفرین است، زندگی و عشقشان زیباست، مشارکتشان در جامعه بسیار پرمعنا، پر رنگ و پرشور است. جشنواره‌ای که دیروز برگزار کردیم نشان داد که خط مبارزه زنان رنگارنگ و یکپارچه است. ما به عنوان دوستان رفیق سکینه بار دیگر قول خود را تجدید می‌کنیم که زندگی را با ارزش‌های زنانه بازتعریف خواهیم کرد.

قدردانی خود را از شورا، ابتکارات زنان و کمون‌هایمان که برای آماده‌سازی جشنواره زحمت کشیدند، از همه مردم و به ویژه زنانی که با شور و شوق خود به جشنواره رنگ بخشیدند، فرهنگیان، رسانه‌ها، غرفه‌داران، تشکل‌های دوستدار زنان ابراز می‌کنیم. و همه ما از مهمانانی که به صحنه آمدند تشکر می‌کنیم و می‌گوییم خوش شانس هستیم که آنها را داریم. ژن، ژیان، آزادی».