زنان در استانبول برای جولمرگ در تحصن هستند

زنانی که در استانبول علیه مصادره شهرداری جولمرگ برای کنش تحصن پیشاهنگی می‌کنند، اعلام کردند که با گفتن ‌«ما به قیم‌های اجازه نخواهیم داد» آنان در کنار خلق در جولمرگ خواهند بود.

علیه غصب اراده اهالی جولمرگ در استانبول تحصن می‌کنند

کنش تحصنی را که نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در استانبول علیه مصادره شهرداری جولمرگ در میدان شیشهان بیوگلو آغاز کرده بودند، با کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) و مجلس زنان دم پارتی در ۱۰مین روز خود ادامه یافت. این کنش با شعار ‌«زنان برای جولمرگ ایستاده‌اند» برگزار می‌شود و زنان لباس‌هایی که عناوین ‌«قیم برو به جهنم» و ‌«ژن ژیان آزادی» نوشته شده بود را پوشیدند.

پلاکارت‌هایی به زبان‌های کوردی و ترکی و با عناوین ‌«علیه قیم‌ها مقاومت می‌کنیم»‌، ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌‌‌‌‌‌‌«ویان تکچه اراده ما است» برافراشته شد. میدان با پلاکارت‌های ‌«به اراده من دست نزن»، ‌«زبان من بدن من است»، ‌«ما دیروز پیروز شدیم،‌ فردا نیز پیروز خواهیم شد»‌، ‌«نمایندگی برابرانه،‌ حیات برابرانه»‌، ‌«عدالت برای دنیز پویراز» آراسته شده بود. بی‌وقفه شعارهای ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد» و ‌«ما سکوت نمی‌کنیم، نمی‌ترسیم،‌ اطاعت نمی‌کنیم» سرداده شدند.

این کنش تحصن با اجرای کنسرت موسیقی ادامه یافت. زنان همراه با آواز هنرمند مرکز فرهنگی مزوپوتامیا ‌(م‌ک‌م)،‌ دنگبیژ خالیده رقصیدند. زمانیکه هوا تاریک شد،‌ زنان فلاشرهای موبایل خود را روشن کردند و میدان را روشن نگه داشتند.