زنان در نسیبین برعلیه تجاوز راهپیمایی اعتراضی انجام دادند

پس از تجاوزی که یک نظامی ترکیه در شرنخ انجام داد، زنان نسیبینی راهپیمایی کردند و اعلام کردند که برعلیه سیاست‌های جنگ‌ ویژه مبارزه خود را ادامه خواهند داد.

جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژ‌آ) برای اعتراض به حمله جنسیتگرایانه یک نظامی ترکیه در منطقه شرنخ که برعلیه یک زن انجام داده بود، در نسیبین از توابع مردین یک راهپیمایی اعتراضی انجام دادند. زنان از ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) واقع در نسیبین تا پارک باریشه راهپیمایی کردند و پلاکارد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«از تبهکاران متجاوز حسابخواهی خواهیم کرد» را برافراشتند. در این راهپیمایی شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی»، ‌‌‌‌‌‌«زنده‌باد مقاومت زنان»، ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده شد. 

پس از راهپیمایی یک بیانیه داده شد. کنشگر ت‌ژآ، ناهیده اولگر این بیانیه را قرائت کرد. 

 اولگر توجه‌ها را به سیاست‌های جنگ ویژه برعلیه زنان و کودکان معطوف داشت و گفت که عامل این تجاوز از سوی دولت محافظت شده است. 

اولکر ایستار خلق برعلیه این حمله را بازگو کرد و چنین ادامه داد‌‌‌: ‌«سیاست‌های جنگ ویژه از سوی جنبش‌ آزادی زنان و خلق باشرافت ما دفع شد. به مثابه جنبش آزادی زنان کورد در هر جایی از جهان هم که باشیم، برضد خشونت علیه زنان سکوت نخواهیم کرد و خوددفاعی را توسعه خواهیم داد. در ابتدا زنان و سپس تمام خلق را فرا می‌خوانیم که از ارزش‌های خود دفاع کنند.‌» 

همچنین ریاست مشترک کل د‌ب‌پ، چیدم کلیچگون اوچار هم در این بیانیه اعلام کرد که خشونت موجود دشوارتر از گذشته انجام می‌شود و حکومت آ‌ک‌پ را مسئول قتل زنان دانست. 

این بیانیه با سردادن شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.