تصویر

زنان در قامشلو کتاب دفاعیات «جامعه شناسی آزادی» می‌خوانند

۱۴ نفر از زنان منطقه غربیه شهر قامشلو در مرکز کنگره استار گرد هم آمدند و کتاب «جامعه شناسی آزادی» را خواندند.

انقلابی که با پیشاهنگی زنان آغاز شد و امروز در سراسر جهان طنین انداز شده، پایه و اساسش بر مبنای فلسفه و اندیشه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است. زنان از اولین روزهای انقلاب تا امروز برای رشد و گسترش هر روزه این انقلاب، مطالعه و بحث در مورد دفاعیات و کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را فراموش نکرده‌اند. زنان کورد ابتدا از خود شروع کردند و سپس به آرامی این افکار را در اطراف خود اشاعه دادند. بر این اساس امروز در مناطق شمال و شرق سوریه، در هر مکان، هر نهاد، مرکز و جامعه‌ای دفاعیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خوانده می‌شود. در شهر قامشلو هم در چارچوب کمپین بین المللی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، اعضای نهادها و جامعه گرد هم می‌آیند و دفاعیات رهبر اوجالان را مطالعه می‌کنند.

در مرکز کنگره استار محله غربیه شهر قامشلو همیشه زنان جامعه دیدار می‌کنند و کتاب دفاعیات رهبری را می‌خوانند. رهبر عبدالله اوجالان در کتاب «جامعه شناسی آزادی» به مفهوم مدرنیته سرمایه‌داری و نظام‌ها و سیاست‌هایی که در جامعه گسترانده و بر این اساس هژمونی خود را بر جامعه تحمیل کرده، چگونگی تداوم آن تا به امروز و راه حل مبارزه بر علیه این نظام سلطه می‌پردازد.

این کتاب توسط غادا محی‌الدین یکی از اعضای کنگره استار در محله غربی و به زبان عربی خوانده شد. یکی از زنانی که در این کنش شرکت داشت سمیه خلیل بود. خلیل از روند بردگی زنان در ۵ هزار سال پیش در عصر سومریان صحبت کرد و گفت که به برکت اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان آنها بیش از پیش حقیقت خود را کشف می‌کنند.

ملك محمود يوسف نيز در اين مباحثه نظر خود را بيان كرد و گفت: «سال‌ها نظام بردگی حاکم بود اما به بركت انديشه رهبري و انقلاب ۱۹ جولای، امروز زنان قدم بزرگي برداشته و در مقابل آن نظام سلطه ايستاده‌اند. نتایج آن نیز قابل مشاهده است، اینکه چگونه زنان امروز محیط خود را سازماندهی می‌کنند، جلساتی را برگزار می‌کنند، آموزش می‌دهند و چگونه زنان جامعه خود را می سازند.»

شِرین محمد نیز صحبت کرد و گفت: «انقلاب زنان تحولات زیادی در وضعیت زنان ایجاد کرد. زیرا قبل از انقلاب، زنان روژاوای کوردستان نمی‌توانستند برای خود قدمی بردارند. اما امروز به برکت انقلاب و تفکر رهبری، زنان رشد کرده‌اند، بیرون می‌آیند، حق خود را مطالبه می‌کنند، خود را می‌شناسند، واقعیت خود را می‌شناسند، جامعه و اطراف خود را می‌شناسند. همه اینها تفاوت بین چند سال پیش و امروز را آشکار می‌کند.»