زنان در وان برای ۲۵ نوامبر آماده می‌شوند

زنان در وان برای ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان آماده می‌شوند.

ییلدیز چتین، فعال جنبش زنان آزاد اظهار داشت که در ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، در بسیاری از نقاط علیه خشونت فعالیت‌هایی ترتیب داده و صدای خود را بلند خواهند کرد.

شهردار مشترک اردیش که قیم جایگزین وی شده است و فعال جنبش زنان آزاد ییلدیز چتین، با بیان اینکه وارد روند کمپین‌ها شده‌اند، گفت: «۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان است. مانند هر سال ما در هر محله و روستا و منطقه‌ای با افزایش مبارزات این روز را سپری خواهیم کرد. روزانه هزاران زن در ترکیه مورد آزار و اذیت و خشونت قرار می‌گیرند، خشونت در زندان‌ها انجام می‌شود، خشونت در خانه انجام می‌شود، بسیاری از زنان نیز به قتل می‌رسند. با پایان دادن به کشتار زنان، مبارزه را در هر زمینه‌ای ادامه خواهیم داد.»

چتین اعلام کرد که به عنوان زنان جنبش زنان آزاد در حال برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مسائل جنسیتی هستند و گفت: «رفقای زن زیادی در این کار شرکت کردند. در این کار تلاش می‌کنیم آگاهی جنسیتی را در کل جامعه گسترش دهیم. در هر محله، روستا، خیابان و منطقه ما بر اساس آگاهی از مبارزه، کمپین‌هایی را علیه خشونت آغاز می‌کنیم.»