زنان درباره انزوا گفتگو کردند

در شرنخ، زنان در چارچوب کمپین «با زن، زندگی، آزادی به سوی آزادی» علیه انزوای امرالی گرد هم آمدند.

کمپین جنبش زنان آزاد (TJA) با شعار "با زن، زندگی، آزادی به سوی آزادی» ادامه دارد. به عنوان بخشی از این کمپین، زنان به کار خود در خیابان‌ها ، محله‌ها ، روستاها و شهرها ادامه می‌دهند و واقعاً علاقه‌مند هستند. جنبش زنان آزاد به عنوان بخشی از این کمپین، نشستی را در سالن کنفرانس حزب دموکراتیک خلق‌ها در شرنخ برگزار کرد.

اعضا و مدیران سازمان‌های حزب برابری و دموکراسی خلق (هَدَپ ) مرکز و مناطق ، نوروز اویسال اصلان نماینده هَدَپ شرنخ، فعالان جنبش زنان آزاد، اعضای حزب مناطق دموکراتیک ، مجلس مادران صلح و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی در این نشست حضور داشتند. در این نشست، انزوا، خشونت علیه زنان و مبارزه زنان در برابر حمله به دستاوردهای زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. جلسه با یک دقیقه احترام آغاز شد.

در این نشست، نوروز اویسال، نماینده پارلمان سخنرانی کرد و بر اهمیت اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد. اویسال سخنان عبدالله اوجالان با شروع توطئه بین‌المللی را یادآور شد و گفت: «پروژه بزرگ خاورمیانه برای من انجام شد. می‌خواستند به من نقش بدهند و من این نقش را ایفا کنم. من قبول نکردم. چون قبول نکردم با توطئه بین‌المللی روبرو شدم.» اویسال ادامه داد: این توطئه از سال ۱۹۹۳ شروع شد. در سال ۱۹۹۸ آقای اوجالان خواستار آتش‌بس شد. در این جریان مقدمات ترور آقای اوجالان فراهم شد. خواستند در شخص آقای اوجالان در مقابل سیستم نارضایتی بوجود نیاید. اما از این اعتراض جلوگیری نشد. آقای اوجالان از اصرار خود بر صلح دست برنداشته و همچنان برای آن مبارزه می‌کند.»

نشست زنان با بحث و گفتگو ادامه دارد. این نشست فردا با حضور روسای مشترک، اعضا و مدیران مرد ادامه خواهد داشت.