زنان عفرین: ۸ مارس روز مبارزه برعلیه سلطه‌گرایی است

زنان عفرین روز ۸ مارس را تبریک گفتند و با اشاره به قدمت تاریخی مبارزه زنان گفتند: «تا زمانیکه آزادی زنان عملی شود ما مبارزه بر علیه سلطه‌گرایی را ادامه خواهیم داد.»

۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش با اشتیاق در شمال و شرق سوریه گرامی‌داشته می‌شود. عضو کمیته آموزش مجلس منطقه احداس، روشن سینو. ریاست مشترک مجلس منطقه فافین، ایلفت حنان و عضو شورای هماهنگی کنگره استار در کمپ سردم(عصر)، مدیا محمد در ارتباط با ۸ مارس با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت نموند.

عضو کمیته آموزش مجلس منطقه احداس، روشن سینو در ابتدای سخان خود روز ۸ مارس را به تمامی زنان جهان تبریک گفت و چنین بیان داشت: «۸ مارس روز حیات، مبارزه و مقاومت زنان است. بدلیل اینکه زنان خود را نمی‌شناختند فرودست گشتند، اما روندی را که رهبر عبدالله اوجالان آغاز نمود راه را برای شناخت زنان هموار ساخت. زنان از جنبه‌های آموزش، مبارزه، مقاومت و اراده خود را شناختند. ما در تمامی کنش‌ها و مراسماتی که به مناسبت ۸ مارس برگزار می‌شود رنگ زنان را منعکس خواهیم ساخت. این روز برای ما و تمای زنان جهان روز قیام زنان است. قیامی‌ست که در برابر نگرش مردسالارانه صورت می‌پذیرد. به همین مناسبت ما تمام زنان را فرامی‌خوانیم که در روز ۸ مارس رنگ خود را به همه جا بازتاب دهند.»

تا زمانی که زنان آزاد شوند این مبارزه ادامه خواهد داشت

ریاست مشترک مجلس منطقه فافین، ایلفت حنان نیز روز ۸ مارس را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زنان جهان تبریک گفت و اینچنین ابراز داشت: «روز ۸ مارس به اندازه‌ای که روز مقاومت و پیروزی است روزیست دردناک آغاز گشته. این روز با واقعه سوزاندان زنان آغاز گشت، از همان روز تا به کنون زنان از مبارزه خود دست‌بردار نشدند. بعد از ظهور فکر رهبر آپو که به آزادی زنان بسیار اهمیت داد از این منظر که زنان هم نیرومند و داری اراده هستند و می‌توانند در هر عرصه حیات به فعالیت بپردازند. امروزه با افکار رهبر آپو نتایجی بسیار مهم بدست می‌آید. مثال آن نیز اینست که تعداد بسیاری از زنان برای آزادی زنان به شهادت رسیدند و این تا به امروز بردوام است. تا به زمانی که زنان آزاد شوند این مبارزه ادامه خواهد داشت.»

۸ مارس برای ما روزی مقدس است

عضو شورای هماهنگی کنگره استار در کمپ سردم(عصر)، مدیا محمد مرتبط با روز ۸ مارس بیان داشت: «قبل از روز ۸ مارس سلطه‌‌گری به اجرا درمی‌آمد. اما در روز ۸ مارس زنان پیشاهنگی معظمی را به عمل درآوردند و برعلیه سلطه‌گرایی قیام کردند. به همین علت ۸ مارس برای ما روزی مقدس است. زنان در برابر ذهنیت سلطه‌گرا و فاشیست در جهان به خیابانها می‌آیند و قیام می‌کنند. در این رابطه رهبر آپو بیان داشت که تا زمانیکه زنان آزاد نشوند جامعه نیز آزاد نخواهد شد. بر همین اساس وظیفه بزرگی بردوش ما زنان است. تا زمانیکه به آزادی دست یابیم ما مبارزه خود دربرابر سلطه‌گران را ادامه خواهیم داد.»