زنان کورد هشتم مارس را در لندن جشن گرفتند

زنانی که در فعالیت‌های ۸ مارس با پیشاهنگی شورای زنان ژیان و تکوژن شرکت کردند، اظهار داشتند که برای جهانی دیگر مبارزه می‌کنند.

به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش، شورای زنان ژیان لندن و جنبش زنان جوان انقلابی (تکوژن) یک مراسم دسته جمعی را در مرکز جامعه کوردی ترتیب دادند.

اعضای اتحادیه زنان سوسیالیست (SKB)، سرپیل کمالبای، نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها و زنان انترناسیونالیست در این مراسم حضور داشتند. این مراسم با یک دقیقه احترام در شخص زنان انقلابی سارا و روژبین که در پاریس به قتل رسیدند، به یاد تمام زنان انقلابی که جان خود را از دست دادند، آغاز شد.

 سونگول ماراش، نماینده شورای زنان ژیان، سخنرانی خود را با خواندن بیانیه ۸ مارس جنبش زنان کورد اروپا (TJK-E) آغاز کرد. در این بیانیه از زنان مبارز سارا، روژبین، روناهی، اوین و بشنگ، از همه شهدایی که در راه آزادی مبارزه کردند و در این راه به شهادت رسیدند، یاد شد.

پس از سخنرانی افتتاحیه، هنرمند اومام داون روی صحنه آمد و آهنگهای خود را برای زنان روژاوا و فلسطین خواند.

سپس سرپیل کمالبای، نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها سخنرانی کرد.

در این مراسم بارها شعارهای «ژن ژیان آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» سر داده شد و سپس با طبل و سرنا به رقص پرداختند. زنانی که با لباس‌های ملی خود که مانند شورش رنگ‌ها بود در این مراسم شرکت کرده بودند، با هم سرودهای مقاومت را خواندند.

در این مراسم راما الکولابی و ماریو کریستوفی با هم به اجرای برنامه پرداختند و ترانه‌های خاورمیانه را خواندند. سپس هنرمند سونا آلن آهنگ‌هایی را که برای زنان انقلابی کشته شده نوشته شده بود، خواند.