زنان نیمی از جامعه نیستند، آنها راهنمای کل جامعه هستند

مدیا عبدالله فعال زنان و حقوق بشر، درمورد زنان و اهمیتشان در جامعه گفت: « زنان نه تنها نیمی ازجامعه، بلکه راهنمای کل جامعه و نسل آینده هستند.»

مدیا عبدالله ، در مورد آزادی زنان به خبرگزاری فرات(ANF) گفت:« آزادی زنان، آزادی اندیشه و وجدان و عمل است. نه تنها فقط آزادی  جسمانی و پوشش، زنان باید به آموزش فکری و آگاهی خود توجه کنند، زیرا زنان فقط نیمی ازجامعه نیستند، آنها راهنمای کل جامعه و نسل آینده  هستند.»

وی همچنین درمورد اهمیت ۸ مارس گفت:« دراین روز،فعالیت و مبارزه یک سال زنان و پیش‌بینی فعالیت‌های سال آینده را برنامه‌ریزی می‌کنیم» ، وی همچنین با بیان اینکه سازمان ملل متحد در مورد اهمیت اینکه زنان سرمایه  و اقتصاد مستقل خود را داشته باشند ، گفت:« بسیارمهم است که زنان دارای اقتصاد سازنده و خود مدیریتی باشند و به آموزش و خودآموزی در مورد حوزه‌ی زنان اهمیت بدهند. آنچه باعث شده است که ما تا الان آزاد نباشیم، این است که ما دارای سیستم خودمدیریتی نبودیم و همیشه فرهنگ علیه کورد برما غلبه کرده است و مانعمان شده است. تنها با پیشرفت می‌توانیم مقابل این فرهنگ عیله کورد مقاومت کنیم.»

این فعال حقوق زنان و حقوق بشر در ادامه گفت که بیشتر اوقات مشکل این نیست که مردها مردسالارهستند، بلکه بعضی از زنان به همین روش فکر می‌کنند و آموزش می‌دهند و همچنین اشاره کرد که دراین مرحله زنان به انقلابی فکری نیازمند هستند.

مدیا عبدالله اشاره کرد که انقلاب فکری درشرکت کردن زنان تاثیردارد و گفت: «زنان تا الان در بسیاری از موسسات و انقلاب‌ها سایه مردان بودند، لازم است آنها همانند انسان با خودشان و نزدیکانشان رفتار کنند، تا بتوانند در هر زمینه‌ای که بخواهند به پیشاهنگی برسند.»