زنان شنگال خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند

به مناسبت ۸ مارس صدها زن ایزدی و عرب شنگال با شعار «ژن، ژیان، آزادی» راهپیمایی انجام دادند و خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان کارگر با پیشگامی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) در شهرک سنونین‌ شنگال با شرکت زنان عرب و ایزدی راهپیمایی انجام شد.

در این راهپیمایی پرچم تاژه و یگان‌های مدافع شنگال (ی‌ب‌ش) و پوستر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به اهتراز در آمدند. در طول انجام راهپیمایی زنان شعارهایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سردادند.

سپس بیانیه‌هایی را به زبان کوردی و عربی توسط ریهام حسن ریاست مشترک شورای رهبری شنگال و فاطمه مصطفی سخنگوی مجلس زنان عرب قرائت شدند.

بیانیه‌ی تاژه توسط ریهام حسن قرائت شد و در آن این روز به تمامی زنان تبریک گفته شده بود و در آن اعلام شده: «این روز را ابتدا به شهدای مبارزات آزادی‌خواهانه، به رهبر آپو که با فلسفه‌ی خود توانست راه زنان را روشن نماید، تبریک می‌گوییم، به زنان ایزدی که ۱۰ سال توسط داعش با هر نوع شکنجه‌ی جسمی و فرهنگی مواجه شدند، مبارک باد. همچنین بر ی‌ژ‌ش و ی‌پ‌ژ و‌‌ یژا استار مبارک باد.»

ریهام حسن یاد شهید نازه‌ و نوژیان ارهان که توسط تبهکاران حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) به شهادت رسیده بودند، را گرامی داشت و اعلام کرد که باوجود مورد هدف قرار دادن این زنان، اما دشمن قادر نیست زنان مقاومت کننده را از بین ببرد، قادر نیستند مانع مبارزات زنان شوند.

ریهام حسن اعلام کرد که فرمان ۲۰۱۴ توسط تفکر مردسالاری صادر شد، روز ۸ مارس برای زنان ایزدی، روز مقاومت و حفاظت از خود در برابر فرمان‌ها‌ است.

ریهام حسن بر این تاکید کرد که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه خواهند داد و گفت: «قول خود را برای آزادی جسمانی رهبر آپو و زنان تحت ستم داعش تکرار می‌کنیم، مبارزه را گسترش خواهیم داد.»

فاطمه مصطفی به نمایندگی از مجلس زنان عرب این روز را به تمامی زنان تبریک گفت و اعلام نمود: «لازم است ما زنان عرب بر اساس فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو خواستار حقوق مشروع خود باشیم.»

این راهپیمایی با شعار «ژن، ژیان، آزادی» به پایان رسید.