زنانی که در دوران داعش به بردگی گرفته شدند، امروز جامعه را رهبری می‌کنند

هیبه محمد یکی از اعضای مجلس زنان سوریه با بیان اینکه زنان باید به قدرت و توانایی خود ایمان داشته باشند، گفت: «زنانی که در دوران داعش به بردگی گرفته شده و شکنجه شدند، امروز جامعه را رهبری می‌کنند.»

هیبه محمد، یکی از اعضای مجلس زنان سوریه، اعلام کرد که ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش، روز پرسش، در مورد حقوق پایمال شده، کار و آزادی زنان است.

هیبه محمد با یادآوری اینکه ۱۲ سال است در شمال و شرق سوریه تلاش و مبارزه می‌کنند، گفت: «قبل از انقلاب، ۸ مارس را جشن نمیگرفتم. اما بعد از انقلاب، معنای ۸ مارس را یاد گرفتیم و شروع کردیم به جشن گرفتن آن. امروز می‌توانم بگویم که زندگی زنان تضییع شده و حقوق آنها پایمال می‌شود. در ۸ مارس شاهد هستیم که بسیاری از رویکردهای خشونت‌آمیز و غیرانسانی علیه زنان همچنان ادامه دارد. در جهان، زنان هنوز با حملات زیادی روبرو هستند. امیدواریم با انقلاب شمال و شرق سوریه، همه زنان جهان زنجیره بردگی کنونی را بشکنند. قبل از انقلاب، دولت جشن گرفتن این روز را ممنوع کرده بود. اما در آن زمان ما زنها مخفیانه در بین خود آن را جشن می‌گرفتیم. اما زنان کورد، عرب، سوریان و چرکسی که در شمال و شرق سوریه زندگی می‌کنند، امروز با هم این روز را جشن می‌گیرند. ما با تدارک عالی از این روز استقبال می‌کنیم . زنان سمینار می‌دهند، بروشور تهیه می‌کنند و بین همه مؤسسات توزیع می‌کنند.»

هیبه محمد گفت: «همه ما می‌دانیم که در دوران حکومت دمشق و بعدها در دوران داعش چه اتفاقی برای زنان افتاد. زنانی که در آن زمان تحت بردگی و شکنجه قرار گرفتند، امروز جامعه را رهبری می‌کنند. آنها در مدیریت جامعه مشارکت دارند. امروز این زنان مبارز و انقلابی شده‌اند. در ۸ مارس می‌خواهم این را به همه زنان بگویم. به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید. وقتی یک زن به خودش ایمان دارد، چیزی وجود ندارد که نتواند بر آن غلبه کند. او به چیزهای زیادی دست خواهد یافت. می‌تواند بر تمام محدودیت‌های تحمیل شده توسط جامعه غلبه کند. در این زمینه زن باید بر همه موانع غلبه کند و به پیروزی برسد. امروز باید در مقابل تمامی حملات و اشغالگری دولت ترکیه بایستد. ما برای دفاع از دستاوردهای انقلاب تا پایان به مقاومت خود ادامه خواهیم داد. حملات دولت ترکیه ممکن است مناطق زندگی ما را محدود کند، زندگی ممکن است دشوار شود، اما ما یک قدم به عقب برنخواهیم داشت. ما حتی بیشتر مبارزه خواهیم کرد. امروزه به ویژه زنانی که جامعه را رهبری می‌کنند، هدف قرار می‌گیرند. در ایران، روژهلات، روژاوا و عفرین هر روز این زنان نیرومند و مبارز هدف قرار می‌گیرند. در این راستا ما به عنوان یک زن باید تا آخر از مبارزه آنها صیانت کنیم و تا رسیدن به آزادی از آنها دفاع نماییم.»