شهناز اکملی جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد

مادر مصطفی کریم‌بیگی از جانباختگان اعتراضات سال ٨٨ روز گذشته پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت شد و به زندان اوین منتقل گردید.

روز چهارشنبه ۲۵ دیماه، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته شدگان اعتراضات سال ٨٨ پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت اجرای حکم یک سال زندان به زندان اوین منتقل شد.

شهناز اکملی که در سال ٨٨ فرزند خود را در جریان اعتراضات از دست داده است، در آبان ماه سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری، ممنوعیت خروج از ایران، محرومیت از فعالیتهای سیاسی و محرومیت عضویت در فضای مجازی محکوم شد. حکم وی مهر ماه امسال عینا تایید شد.

شهناز اکملی پیش از مراجعه به زندان در یادداشتی نوشت: "عکس پسرم را با خودم می‌برم زندان چون می‌دانم قوت قلب من است. من یک مادرم که جرمم دادخواهی و تکرارِ و یک پرسش ساده که هیچگاه پاسخ نگرفتم: چه کسی پسرم را کشت؟"

شهناز اکملی در ۶ بهمن سال ۹۵ در محل کار خود توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به منزل شخصیش منتقل شده بود. ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش کامل منزل و ضبط وسایل شخصیش خانم اکملی را با خود برده بودند. وی در ۳۰ بهمن همان سال با قرار وثیقه آزاد شد.

شهناز اکملی در دادگاه انقلاب تهران با اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" محاکمه شد.

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم‌بیگی است که در ۶ دی‌ ٨٨ کشته شد.

مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، از اینرو خانواده کریم‌بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.