عملیات انتقامی ی.پ.س-زن در ساکاریا؛ کشته شدن ۴ نظامی و زخمی شدن ١٢ نظامی دیگر

یگان‌های مدافع غیرنظامی-زن (ی.پ.س-زن) اعلام کرد، ۹ ژوئیه (١٩ تیر) در منطقه‌ی آداپازای استان ساکاریا علیه یک خودروی نظامی ترک عملیاتی انجام دادند که در نتیجه‌ی آن ۴ سرباز کشته و ۱۲ سرباز هم زخمی شده اند که حال سه تن از آنها وخیم است.

یگان انتقامی «هیزان گارزان» یگان‌های مدافع غیرنظامیان زن (ی.پ.س-زن)(YPS-JIN) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، برای گرامی‌داشت یاد مظلوم تکداغ (مظلوم ژیاندا) که در اول اکتبر ۲۰۱۹ در یک حمله‌ی هوایی در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا شهید شد، این عملیات را انجام داده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است، "در چهارچوب عملیات انتقامی علیه اشغالگری و جاسوسان و همکارانشان در منطقه‌ی تاش‌کیسیغ منطقه‌ی آداپازار ساکاریا علیه یک خودروی نظامی این عملیات را انجام داده‌اند. در نتیجه‌ی آن ۴ سرباز کشته و ۱۲ سرباز زخمی شده‌اند که حال ۳ تن از آنها وخیم است. این عملیات که کاملا موفقیت‌آمیز بوده است، خودروی نظامیان به طور کامل منهدم شده است.

دولت ترکیه هر روز کوهستان‌های کوردستان را بمباران می‌کند و غیرنظامیان را شهید می‌کند. دشمن قسم خورده‌ی کورد همه‌ی ارزش‌های انسانی را پایمال کرده و می‌خواهد به اقداماتش ادامه دهد. به آرامستان کوردها حمله کرده و فرزندان کورد را بمباران می‌کند. این اولین و آخرین جنایت دولت ترکیه نیست. در زیرزمین جزیر بستگان ما را زنده در آتش سوزاندند، میرای ۲ ساله را کشتند. ما هنوز دایه تایبت که پیکرش‌ یک هفته در کوچه‌ها ماند و حجی بیرلیک را که پیکرش را به خودروهایشان بستند و در کوچه و خیابان بر روی زمین کشیدند، فراموش نکرده‌ایم. به عنوان جنبش انتقام بزرگ، علیه دولت جنایت کار ترک به عملیاتهایمان ادامه می‌دهیم.

باید خلقمان بدانند که دولت ترکیه با جنگ ویژه‌ی رسانه‌ای اخبار کذب منتشر می‌کند. هر عملیاتی که انجام می‌شود را مانند حادثه‌ای نشان می‌دهد و به پنهان‌کاری دست می‌زند. این امر نشان دهنده‌ی ضعف دولت ترکیه است. رژیم آ.ک.پ و م.ه.پ در حال فروپاشی است. ما با روح جنگ هفتانین مبارزات را افزایش می‌دهیم و ضربه‌ی نهایی را به آ.ک.پ می‌زنیم. ما به عنوان ی.پ.س-زن از همه‌ی زنان مقاومتگر می‌خواهیم که به یگانهای انتقامی بپیوندند و ضربه‌ی نهایی را به فاشیسم وارد کنند."