فعالین یمنی: ترکیه زنان فعال را هدف قرار می‌دهد

نور الجروی، فعال حقوقی یمن گفت:"ترکیه و ایران زنان مخالف را هدف قرار می‌دهند و سیاست دستگیری و هدف قرار دادن زنان را دنبال می‌کنند."

نورا الجروی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری هاوار اعلام کرد که سازمان داعش، شبه‌نظامیان حوثی و القاعده که از ایران و ترکیه دستور می‌گیرند، به طور مستقیم زنان را هدف قرار می‌دهند تا آنها را وارد ارتش "جهاد نکاح" کنند و از آنها سوء استفاده کنند. نورا خاطرنشان کرد که همه‌ی سازمانهای تروریستی همانند یکدیگر هستند.

فعال حقوقی نورا الجروی آشکار کرد که ترکیه در یمن فعالان سیاسی و حقوقی را برای منافع خود در منطقه به کار می‌گیرد، همانطور که از گروهک موسوم به «توکل کرمان» استفاده کرد.

نورا همچنین اعلام کرد که جنایات ترکیه علیه زنان فعال فقط در سوریه نیست، هم زمان در یمن و برخی دولت‌های عربی دیگر نیز علیه زنان مرتکب جنایت می‌شود. نورا از همه‌ی زنان سوری بویژه زنان کورد خواست تا مبارزات خود علیه همه‌ی شبه‌نظامیان مزدور وابسته به ترکیه را ادامه دهند.

او در ادامه‌ی سخنانش گفت:" باید جامعه‌ی بین‌الملی مرزی برای دخالت‌های ترکیه در منطقه تعیین کنند. ار زنان در مقابل حملات ترکیه محافظت کند. منافع ترکیه در منطقه را محدود کرده و روئیای آنها برای بازگشت به دوره‌ی عثمانی را بر هم زنند.

نورا الجروی در پایان سخنانش گفت:"دولت ترکیه تلاش می‌کند کشورهای عربی را اشغال کند و آنها را تحت کنترل بگیرد. سپس وضعیت اقتصادی خود را بهتر کند. دولتهای عربی نیز باید بیشتر از این در مقابل اشغالگری ترکیه سکوت نکنند."