ابتکار هنر برای آزادی دستگیری‌ها را محکوم کرد

ابتکار هنر برای آزادی دستگیری افرادی که در حال رقصیدن و پایکوبی همراه با آهنگ‌های کوردی بودند را محکوم کرد.

ابتکار هنر برای آزادی در رابطه با دستگیری کسانی که در حین خواندن آهنگ‌های کوردی به اجرای رقص و پایکوبی پرداختند، گفت: «دست از سر انسان‌ها بردارید، بگذارید آوازهای خود را بخوانند و آزادانه برقصند.»

در این بیانیه مکتوب تاکید شده است که بازداشت و دستگیری کسانی که همراه با موسیقی کوردی به رقص و پایکوبی می‌پردازند خلاف طبیعی‌ترین حقوق انسان است. در این بیانیه آمده است که هرکسی آزادی آواز خواندن و رقصیدن به زبان خود را دارد. گفته شد نوازندگانی که آهنگ کوردی می‌خوانند و افرادی که به همراه این ترانه‌ها می‌رقصند و پایکوبی می‌کنند و اینکه لباس محلی می‌پوشند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. خاطرنشان شد که این وضعیت در راستای شکایات شخصی رخ داده است.

ابتکار هنر برای آزادی با بیان اینکه در اخبارها تاکید کردن بر اینکه ترانه‌هایی با 'محتوای سیاسی' بوده، طبیعی‌ترین حقوق مردم تحت فشار قرار داده می‌شود، گفت: «آنها اظهارات پوچ را تحمیل می‌کنند که خواندن آواز کوردی و رقصیدن و پایکوبی ممنوع نیست. چنانچه هر کلمه عربی را با دین مرتبط می‌کنند وقتی کوردی را می‌بینند، فقط «تروریسم» به ذهن‌شان رسوخ می‌کند.»

در این بیانیه اشاره شده است که اقداماتی مانند الزام به اخذ مجوز از مقامات مدنی برای تشکیل گروه رقص زیر سوال رفته و گفته شده است: «دست از سر انسان‌ها بردارید، بگذارید آوازهای خود را بخوانند و آزادانه برقصند. از بستن زنجیرهای ذهنیت‌تان که همه چیز را به عنوان "مظنون" رمزگراری می‌کند به گردن دیگران خودداری کنید. از معنای کلمه "تروریسم" بسیار استفاده شده است. دو سوم شهروندان را به "تروریسم" مرتبط ساخته شد. رقص انجام می‌شود و ترانه سروده می‌شود؛ هنر خلق‌ها قبل از شما وجود داشته‌اند و بعد از شما نیز وجود خواهند داشت.»