تصویر

جشنواره شهید بَرچَم عفرین در سومین روز خود ادامه داشت

جشنواره شهید برچم عفرین در سومین روز خود در مرکز فرهنگ و هنر باقی خِدو در کوبانی ادامه پیدا کرد.

دومین جشنواره شهید برچم عفرین

۲مین جشنواره شهید برچم عفرین در سومین روز خود با شعار ‌«با پرتو خورشید، هنر زنان را گسترش می‌دهیم» در مرکز فرهنگ و هنر باقی خدو در شهر کوبانی، ادامه پیدا کرد. این جشنواره به پیشاهنگی جنبش فرهنگ زنان هِلال زِرین برگزار می‌شود.

در سومین روز این جشنواره همراه با مشارکت توده‌خلق، گروه‌های شهید روناهی، شهید سوسن بیرهات، شهید سینان، شهید هَورین،‌ شهید شیلان،‌ آرتساخ و لیلانی ایشرین ‌(شب‌های ۲۰ی) هنرنمایی کرده و رقص‌های مختلفی انجام شد.

هنرمندان، سیهام نَبو و مزگین گِرباوی و گروه‌های شهید هِلین جودی، شهید دلیلا، شهید هِزِل و گروه‌ مادران در ساعت ۱۸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:۳۰ بخشی از این مراسم جشن را در میدان شهید عگید برگزار خواهند کرد.

شایان ذکر است که حکومت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) اجازه نداد که زن هنرمند اهل تونس، اَمَل مَسلوسی و زن کورد هنرمند اهل روژهلات کوردستان، شادی غلامی به روژاوای کوردستان بروند و در این جشنواره که دعوت شده بودند شرکت کرده و هنرنمایی کنند.

در دو روز گذشته ده‌ها آهنگ، رقص و تئاتر از سوی گروه‌ها و هنرمندان مختلفی اجرا شده است، همچنین یک راهپیمایی هنری و نمایشگاه آثار دستی و هنر نقاشی برگزار شد.

۳۲ گروه هنری در این جشنواره مشارکت کرده و هنرنمایی خواهند کرد. این جشنواره تا روز ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت.