جنبش فرهنگی-اروپا: ما خواستار مقاومت در برابر اشغالگری هستیم

جنبش فرهنگی-اروپا با صدور بیانیه‌ای علیه حملات اشغالگرانه گفت: «روز روز مقاومت است. امروز روزی است که همه باید از خود ایستادگی نشان دهند.»

واکنش علیه حملات اشغالگرانه ترکیه

جنبش فرهنگی-اروپا ‌(TEV-ÇAND Ewropa) اروپا بیانیه‌ای کتبی علیه حملات اشغالگرانه دشمن منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «دولت‌های ظالم و تبهکاران خائن می‌خواهند بار دیگر علیه مبارزه برای آزادی کوردستان توطئه کنند. با این هدف، دولت ظالم ترکیه، دولت عراق و خط خائن پ‌د‌ک- بارزانی در طرف اشغالگری قرار گرفته و گسترده‌ترین حمله اشغالی و ویرانگر تاریخ را علیه باشور کوردستان آغاز کردند. آنها برای تکمیل نسل کشی کوردها به طور مستمر تمامی منابع مادی و معنوی، طبیعت و جامعه را غارت می‌کنند. با استفاده از سلاح‌های شیمیایی به انواع روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی متوسل می‌شوند و ارزش‌های آزادیخواهانه خلق کورد را مورد تعرض قرار می‌دهند. این جبهه اشغالگر، با سوء استفاده از شرکای خائن کوردها سعی دارد نقش منفی‌ای را که این گروه‌ها در تاریخ داشته است بدتر کند. این تلاش برای الحاق باشور کوردستان، که آشکارا توسط حزب دمکرات کوردستان و دولت عراق حمایت می‌شود، هرگز نباید فراموش شود. بار دیگر می‌خواهند با توطئه مبارزه آزادی کوردستان را شکست دهند و نسل کشی خلق کورد را به اجرا درآورند.»

ما با هم خواهیم بود

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به صراحت می‌گوییم مقامات حزب دمکرات کوردستان و خانواده مسعود بارزانی سیاست خصمانه‌ای را علیه خلق کوردستان انجام می‌دهند و کاملاً از منافع محدود خانوادگی خود دفاع می‌کنند. با خیانت و همکاری آنها، تقریباً هر دشت، کوه، درخت و جنگل در باشور کوردستان به روی اشغال نظامی دولت ترکیه باز شد. ما به عنوان فعالان فرهنگ و هنر کوردستان به هیچ وجه این وضعیت را نمی‌پذیریم و با تمام قوا و روش‌ها با آن مقابله خواهیم کرد. ما خیانت و توطئه را در همه جا افشا خواهیم کرد و به هر قیمتی که باشد در کنار خلق خود خواهیم بود و در خط مقدم خواهیم ماند.»