انتشار کتابچه «اوجالان، حقوق اروپایی و مسئله‌کُرد» نوشته نورمان پیچ در خصوص رهبر خلق کورد

کتابچه «اوجالان، حقوق اروپایی و مسئله کُرد» نوشته «نورمان پیچ» توسط مرکز انتشارات پژاک ترجمه، تدوین شده و منتشر گردید.

مرکز انتشارات پژاک اقدام به انتشار قریب ۲۰ کتابچه از نویسندگان و آکادمیسین‌های جهان کرده که در چارچوب «ابتکارعمل  بین‌المللی آزادی برای عبدالله اوجالان» دست به قلم برده و از کمپین بین‌المللی «آزادی برای اوجالان» حمایت کرده‌اند.

مرکز انتشارات پژاک در رابطه با کتابچه‌ای که منتشر کرده است این توضیحات را داده است:

«کتابچه «اوجالان، حقوق اروپایی و مسئله کُرد» نوشته «نورمان پیچ» که توسط مرکز انتشارات پژاک ترجمه و تدوین شده، در دسترس خوانندگان گرامی قرارگرفت.

نورمان پیچ، استاد بازنشسته دانشگاه هامبورگ، نماینده سابق بوندستاگ، پارلمان آلمان و کارشناس حقوق بین‌الملل است. او در ۱۲ آوریل ۱۹۳۸ در برمرهاون آلمان به دنیا آمده و کار خود را در وزارت اقتصاد فدرال در بن آغاز کرد. وی در طی سال‌های ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۹ یکی از اعضای نوندستاگ آلمان و سخنگوی امور خارجی حزب «دیه‌لینک» بود. پیچ نویسنده مقالات و کتاب‌های متعددی است که عمدتا در مورد حقوق بین‌الملل است.

لازم به ذکر است که «ابتکارعمل بین‌المللی آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» یک کمپین فراملیتی صلح است. بخشی از فعالیت‌های این کمپین به انتشار آثار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اختصاص یافته است. کتابچه «اوجالان، حقوق اروپایی و مسئله کُرد» نوشته «نورمان پیچ» یکی از کتابچه‌های مجموعه «برساخت حیات آزاد: دیالوگ‌هایی با اوجالان» می‌باشد که همگی این مجموعه در یک کتاب جمع شده‌اند. این کتاب حاوی مجموعه مقالاتی از نویسندگان، متفکران و انقلابیون جهانی است تا در مورد افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نظرات خود را بیان دارند و فضای دیالوگی حول اندیشه وی شکل بگیرد. این مقالات برای نخستین‌بار واکنش‌های مکتوب به نوشته‌های زندان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را گردآوری نموده و شماری از آکادمیسین‌ها، نویسندگان و انقلابیونی را که به اندیشه‌های وی علاقه‌مند هستند یا از تفکرات وی الهام‌ گرفته‌اند، دور هم جمع کرده است. ترجمه این مجموعه به زبان‌های مختلف، تلاشی است برای گسترش و ژرفابخشی هرچه‌ بیشتر به دیالوگ موجود. امید است که اثر حاضر دیوارهای زندان را نیز درنوردد، چراکه حصر و انزوای شدید اعمال شده بر زندان جزیره امرالی، اندک مجالی برای دیالوگ با رهبر خلق کورد برجای نگذاشته است.

اکنون کە کمپین بین‌المللی “آزادی جسمانی برای رهبر آپو، چارەیابی سیاسی برای مسئلەی کورد” آغاز گشتە است، ارائەی این اثر در راستای این کمپین بودە و باور داریم کە با مبارزە در همەی عرصەهای اجتماعی، و در این مورد در حوزەی کارهای تئوریک می‌توان گام‌های استواری برداشت.»

جهت دریافت فایل پی‌دی‌اف کتاب اینجا کلیک کنید.