باریانا نوازنده جوانی که دنبال رویاهایش است

باریانا سیدو که در اردوگاه شهبا زندگی می‌کند، علیرغم شرایط مهاجرت و موانع بسیار، برای تحقق رویاها و آرزوهایش در عرصه موسیقی تلاش می‌کند.

باریانا سیدو اهل روستای چولاقا از توابع منطقه جندرس در عفرین اشغالی است. او اکنون در شهبا  به‌عنوان یک مهاجر زندگی می‌کند. ۱۶ سال سن دارد. از کودکی به موسیقی علاقه داشته و آرزو داشته است روزی به هنرمندی مشهور تبدیل شود. با این حال، دولت اشغالگر ترکیه و حملات آن مانع رویاهای باریانا شده است. پس از آواره شدن مردم عفرین در ۱۸ مارس ۲۰۱۸، باریانا سیدو در شهبا ساکن شد تا با مردم شهرش به مقاومت ادامه دهد و سرافراز به عفرین بازگردد.

باریانا سیدو در مورد گام های اولیه خود در زمینه موسیقی صحبت کرد و گفت: "از آنجایی که من در خانواده‌ای هنرمند زندگی می کنم، پدر، برادر و خواهرم خواننده و نوازنده هستند، علاقه زیادی به هنر و موسیقی پیدا کردم. پیشتر چون بچه بودم و مدرسه می رفتم، نتوانستم زیاد پیشرفت کنم. اما پس از مهاجرت از شهبا وارد گروه کودکان شدم و در آنجا آواز خواندم. از آنجا عشق من به گیتار بیشتر شد ".

من زنجیرهای مهاجرت را پاره کردم

باریانا در ادامه گفت: " زمانی که می خواستم گیتار یاد بگیرم، فرصت یا توانایی این کار را نداشتم، اما به لطف خواهر نوازنده ام و استاد ویولونی که در شهبا ویولون تدریس می کرد، ویولون را یاد گرفتم.هرکسی که نواختن ویولون را بیاموزد می تواند سایر سازهای زهی را بنوازد. من یک گیتار تهیه کردم و از طریق دوره های آنلاین نواختن را به خودم آموزش دادم. با اصرار خود زنجیر مهاجرت را پاره کردم و کم کم نواختن ویولون و گیتار را یاد گرفتم. "

من یکی از اعضای اصلی مرکز فرهنگی هلال طلایی هستم

باریانا سیدو در پایان گفت که با آموزش خودش و با کمک خانواده اش به یکی از اعضای کلیدی سازمان فرهنگی بانوان هلال طلایی تبدیل شده است. او گفت: "اکنون در شهبا و در گروه های هلال طلایی، ویولن، گیتار و دف می‌نوازم و امیدوارم بیشتر خود را پیش برده و به اهدافم برسم".