فراخوان شرکت در جشنواره کودک

این جشنواره کودکان در روز دوم جولای در شهر وینترتور سوئیس برگزار می‌شود. این جشنواره که برای اولین بار انجام می‌شود به ابتکار و تصمیم بچه‌ها برگزار می‌گردد.

اواخر این هفته جشنواره کودکان در وینترتور سوئیس برگزار می‌شود. این جشنواره با هماهنگی جامعه دموکراتیک کورد در ویترتور (CDK-W) برگزار خواهد شد. تدارکات جشنواره به‌پایان رسیده است.

این جشنواره روز یکشنبه ۲ جولای ساعت ۱۰:۰۰ در منطقه Wuartierverein Gütschick آغاز می‌شود و فعالیت‌های کودکان ارائه می‌گردد. نیز گروه کر کودکان وینترتور در این جشنواره اجرا خواهد کرد. همچنین تئاتر، درختکاری، رژه، نمایش دلقک‌ها و مسابقات متنوع برگزار خواهد شد. هنرمندان سرحدو، النورا گلاویژ و بولنت توران نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

ابتکار عمل با کودکان خواهد بود

اسماعیل کایا، رئیس‌مشترک جامعه دموکراتیک کورد (س.د.ک-و)  درباره این جشنواره با آژانس خبری فرات (ANF) صحبت کرد و اظهار داشت که اگرچه جشنواره توسط شورای (س.د.ک-و) سازماندهی شده است، اما ابتکار آن کاملاً با  کودکان خواهد بود. کایا گفت: برای اولین بار است که چنین جشنواره‌ای در خارج از کشور برگزار می‌شود، بچه‌ها کمیته‌ای برای جشنواره تشکیل دادند. هنرمندانی که شرکت خواهند کرد، خود کودکان تصمیم گرفته‌اند. این جشنواره کاملا با تصمیم بچه‌ها برگزار می‌شود. کودکان برای اولین بار با دنیای پاک خود ما را هدایت می‌کنند. این بسیار معنادار است. این بچه‌ها در دوره زبان کوردی انجمن ما هم شرکت می‌کنند. آنها کار بزرگی انجام دادند. از هر ۱۰ غرفه ۹ غرفه‌ی آن برای کودکان خواهد بود. ما به‌عنوان شورای (س.د.ک-و) ، فقط یک غرفه خواهیم داشت. تمام غرفه‌های دیگر برای کودکان خواهد بود. ما به عنوان شورای وینترتور از همه دعوت می‌کنیم تا در جشنواره کودکان شرکت کنند. کودکانمان را در این کار معنادار تنها نمی‌گذاریم.