کتاب "رِیزان آزادی" منتشر شد

کتاب "ریزان آزادی" که شامل تعدادی از نوشته‌ها و مصاحبه‌های شهید یوسف ربانی معروف به ریزان جاوید با رسانه‌ها و هم‌چنین تعدادی از نوشته‌های رفقا و همسنگران شهید ریزان است، منتشر شد.

این کتاب توسط کمیته مبارزات شهدای حزب حیات آزاد کوردستان- پژاک و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید یوسف ربانی معروف به ریزان جاوید و همچنین آشنایی بیشتر خوانندگان با شخصیت و مبارزات این پیشاهنگ و انقلابی خلقمان، آماده و منتشر شده است.

کتاب به دو زبان کوردی (سورانی) و فارسی در دو بخش نوشته شده است. بخش اول شامل چندین نوشته و تعدادی از مصاحبه‌های شهید ریزان جاوید در زمان و مکان‌های مختلف با رسانه‌ها می‌باشد. بخش دوم نیز شامل چندین نوشته رفقا و همسنگران شهید ریزان در رابطه با شخصیت و زندگی انقلابی اوست.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:  "رفیق ریزان جاوید دارای شخصیتی پاک و صادق بود. او عاشق و غمخوار حقیقی مردم و خاکش بود. به خوبی اندیشه و تفکر رهبر آپو را درک کرد و سالیان طولانی با همه توان خود بدون وقفه در راستای عملی‌کردن و گسترش آن تلاش نمود. شخصیتی فهمیده و کامل داشت و برای رفقایش به سرچشمه معنویات و اراده تبدیل شده بود. بدون شک از دست‌دادن پیشاهنگ و انقلابی مانند او خسارتی بزرگ برای جنبش آزادیخواهی کوردستان است. جنبش آزادی، جنبش شهداست و بدون شک همسنگران و همفکران شهید ریزان و مردم کوردستان تا رسیدن به اهداف و آرزوهای رفیق ریزان به مبارزات و مقاومت وی ادامه می‌دهند.

برای دریافت فایل کتاب در اینجا https://pjak.eu/ku/wp-content/uploads/2023/08/%D8%B1%DB%8E%D8%B2%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C.pdf کنید: