مرکز علوم، تحقیقات و آرشیو کتابخانه زنان کورد در سلیمانیه افتتاح شد

مرکز علوم، تحقیقات و آرشیو کتابخانه زنان کورد در سلیمانیه افتتاح شد. در افتتاحیه، فیلمی از آثار ناگیهان آکارسل برای کتابخانه به نمایش درآمد.

رویاهای ناگیهان آکارسل، عضو مرکز تحقیقات ژنولوژی و سردبیر مجله ژنولوژی، که در ۴ اکتبر ٢٠٢٢ در شهر سلیمانیه در اقلیم فدرال کوردستان، جایی که برای کتابخانه زنان کوردستان کار می‌کرد، به قتل رسید، به حقیقت می‌پیوندند. کتابخانه و مرکز تحقیقات و آرشیو زنان کورد آکارسل که مدت‌ها برای این پروژه فعالیت می‌کرد، دیروز با مراسمی در سلیمانیه افتتاح شد. افتتاح مرکز کتابخانه زنان کورد به‌مدت ٢ روز ادامه خواهد داشت. حدود ٣٠٠ زن از باشور، باکور، روژآوا و روژهلات کوردستان، شنگال، آلمان و اسپانیا در این فعالیت شرکت دارند.

پس از ادای احترام، گولان بختیار، عضو هیئت مدیره‌ی کتابخانه و مرکز تحقیقات و آرشیو زنان کورد سخنرانی کرد. بختیار ضمن خوشامدگویی به زنان زحمتکش و شرکت‌کنندگان گفت: می‌دانیم که مسئولیت ما مسئولیت سنگینی است، اما می‌دانیم که مقاومت در هر شرایطی یک وظیفه است، هم وظیفه‌ای اخلاقی و وجدانی و هم نگرش آگاهانه است. برای پیروزی دموکراسی تلاش می‌کنیم این وظیفه را انجام دهیم. حفظ و حمایت از آثار و رنگ‌های زنانه و حفظ این مرکز اندیشه بسیار مهم است. به‌همین دلیل به همه دوستان و مهمانانی که امروز به اینجا آمدند تبریک می‌گوییم.

در این مراسم فیلمی به نمایش درآمد. تلاش‌های ناگیهان آکارسل برای کتابخانه در این فیلم به نمایش درآمد. پس از پایان فیلم، گروه موزیک زنان باشور روی صحنه آمدند. پس از پایان کنسرت، تصاویری از زنان اروپایی که نتوانسته بودند به این برنامه بپیوندند پخش شد.

این برنامه با ترانه‌های هنرمند روژهلاتی؛ ژینا سقزی به‌پایان رسید. شعار "زن، زندگی، آزادی" در این برنامه سر داده شد.