رستاخیز در سرزمین آفتاب؛ رمان آمارا منتشر شد

رمان «رستاخیز در سرزمین آفتاب، آمارا» اثر محمد سعید اوچلو در سه جلد وارد بازار کتاب شد.

رمان «رستاخیز در سرزمین آفتاب، آمارا» (Güneş Ülkesinde Diriliş AMARA) اثر محمد سعید اوچلو، نویسنده و سیاستمدار کورد که در ٢٩ مارس ٢٠٢١ در شمال و شرق سوریه در اثر بیماری به شهادت رسیده بود منتشر شد. این اثر از سوی انتشارات پاییز در روژاوا و انتشارات آرام در باکور کوردستان در سه جلد چاپ شده است.

این اثر به بازگویی سرگذشت یک خانواده کورد در ٢٠٠ سال گذشته و مقاومت آنان در جنگ و و ویرانی برای تداوم حیات می‌پردازد. رمان آمارا تلاش دارد تا به زوایای پنهانی دوره‌ای تاریخی که کمتر از آن سخن به میان آمده است بپردازد.

محمد سعید اوچلو در اثر خود به شرح حال خانواده‌ای می‌پردازد که با جنگ و حملات بیگانگان روبرو شده و با این همه همچنان روی پای خود تکیه کرده است می‌پردازد. اوچلو در این اثر از یک روستای کوچک که شاهد وقایع تاریخی بوده‌ است آغاز می‌کند و در ادامه به شفاف‌سازی رویدادهای این روستا پرداخته است. نویسنده سپس به نقش یک خانواده که سرنوشت یک ملت و آینده آنرا تغییر می‌دهند را دستمایه رمان آمارا قرار داده است. مؤلف در مورد ریشه‌ها و سوابق این خانواده به درازای صدها سال گذشته و گسترش ان در سراسر جهان می‌پردازد. محمد سعید اوچلو با بازگویی زندگی این خانواده تلاش دارد تا سرگذشت جامعه بشری را با خوانندگانش در میان گذارد.

انتظار می‌رود بزودی ترجمه‌های این اثر به زبان‌های کوردی کورمانجی، کوردی سورانی و عربی منتشر شود.