شماره بیستم مجله‌ی "آلترناتیو" منتشر شد

در شماره‌ی بیستم مجله آلترناتیو به مسائلی مانند ۱۰۰ سالگی پیمان لوزان، سالگرد مقاومت و حماسه‌ی قندیل، ادامه "انقلاب ژن ژیان ئازادی" و سالگرد انقلاب روژاوا و چند موضوع دیگر اشاره شده است.

شماره‌ی بیستم مجله‌ی "آلترناتیو" که ارگان رسمی حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) است چاپ و منتشر گردید.

شماره‌ی بیستم مجله‌ی "آلترناتیو" در سال سیزدهم و دوره‌ی سوم چاپ و منتشر شد. آلترناتیو در این شماره، پیمان اشغالگرانه‌ی بین‌المللی لوزان علیه کوردستان و بنیاد نهادن و هدف از تاسیس دولت-‌ملت در منطقه‌ی خاورمیانه را بررسی کرده و می‌گوید؛ "همه‌ی این پیمان‌های بین‌المللی میان کشورها به ویژه  آن دسته از پیمان‌هایی که بر اساس اشغالگری امضا شده‌اند، برای کوردها غیر از ویرانی، غارت، قتل‌عام و کشتار هیچ سودی نداشته و همیشه دولت‌های اشغالگر کوردستان و ابرقدرت‌ها هر چقدر هم که مخالف و دشمن یکدیگر باشند، اما در رابطه با موضوع پاکسازی و از بین بردن کوردها و رهبر آپو و تصفیه نمودن جنبش آزادیخواهی خلق کورد با هم توافق دارند".

"آلترناتیو" در شماره‌ی بیستم خود، به صدمین سالگرد پیمان لوزان اشاره کرده و لوزان را ادامه‌ی چالدران، قصر شیرین و پیمان سور و سعدآباد و... می‌داند و تاکید می‌کند، اکنون نیز کشورهای اشغالگر خاک کوردستان می‌خواهند، با اعمال زور و مکانیزم سازمان ناتو به پیمان لوزان ادامه دهند.

"آلترناتیو" همچنین به مقاومت و حماسه‌ی قندیل اشاره کرده و می‌گوید، «این جنگ تحمیلی توسط رژیم اشغالگر ایران، هویت، موجودیت و فرهنگ کوردها را هدف قرار داده بود. سپس حملات اشغالگرانه‌ی ایران هم‌راستا با حملات دولت ترکیه و ناتو را بررسی می‌کند.»

بخش دیگری از شماره‌ی بیستم مجله‌ی "آلترناتیو" به ادامه‌ی "انقلاب ژن، ژیان، ئازادی" اختصاص یافته و معتقد است، صدای آزادی هرگز خفه نمی‌شود و دولت ایران، بر خلاف درخواست‌های جامعه و آزادیخواهان نشان داد، با حمله و نقض حقوق بشر و آزادی بیان و نابودی محیط‌زیست خود را از بحران‌های اصلی پنهان کرده و تلاش می‌کند تا با توافق با نیروهای بین‌المللی به حکومت خود ادامه دهد.

در این شماره مجله "آلترناتیو" همچنین در رابطه با انقلاب روژاوا آمده است: "در یازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا، علاوه بر آنکه این انقلاب ملی و دموکراتیک را به خلق‌مان تبریک می‌گوییم، این شماره از مجله‌ی آلترناتیو را به روح پاک شهدای انقلاب تقدیم می‌کنیم".

برای دانلود این شماره‌ی مجله آلترناتیو در اینجا کلیک کنید.