۱۰ رئیس عشیره دیگر در عراق به حملات اشغالگرانه واکنش نشان دادند

۱۰ رئیس عشیره دیگر طی بیانیه‌ای مشترک به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان و عراق واکنش نشان دادند.

واکنش عشایر عراقی علیه حملات اشغالگرانه ترکیه

از نیمه ماه جولای تاکنون ده‌ها ایل و عشیره تاثیرگذار عراقی طی بیانیه‌‌های مشترک به حملات اشغالگری ترکیه واکنش نشان داده و توجه‌ها را به مقاومت حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) معطوف داشتند.

مورخ ۱۶ جولای، ۱۵ رئیس عشیره و مورخ ۱۸ جولای نیز ۳۹ رئیس عشیره طی بیانیه‌‌هایی مشترک، حملات دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کرده و پشتیبانی خود از پ‌ک‌ک‌ را اعلام کردند.

در یک بیانیه مشترک مورخ ۱۹ جولای، روسای عشایر عراقی پشتیبانی خود را بیان کرده و گفتند‌:

‌‌«حملات سیستماتیک ترکیه علیه خلق و طبیعت اقلیم کوردستان ادامه دارند. روستا و شهرها خالی از سکنه و تخریب شده و حیات انسانی به خطر افتاده است. اهالی از روی ناچاری خانه‌ها خود را ترک می‌کنند و تلاش بر این است تا این منطقه به منطقه‌ای نظامی مبدل شود.

ما به خوبی می‌دانیم که ترکیه علیه پ‌ک‌ک که برضد داعش می‌جنگد، از داعش پشتیبانی می‌کند. هدف اساسی آنان نیز اشغالکردن برخی مناطق عراق و به ویژه خلق کورد می‌باشد. این حملات جنایات جنگی هستند و بروی طبیعت انسان‌ها تاثیر می‌گذارند. این جنایات که با همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) انجام می‌شود، در مقابل چشمان حکومت بغداد، جامعه بین‌المللی، آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌الملی علیه داعش صورت می‌گیرد.‌‌»

در پایان این بیانیه روسای عشایر عراقی چنین فراخوانی دادند‌: ‌«ما به مثابه عشایر شرافتمند عراق و روسای عشایر، این حملات سیستماتیک را رد می‌کنیم و جامعه بین‌المللی، حکومت بغداد و پارلمان عراق را فرا می‌خوانیم که برای متوقف کردن حملات ترکیه به مسئولیت‌های انسانی، اخلاقی و قانونی خود عمل کنند.‌»

اسامی روسای عشایر عراقی که علیه اشغالگری دولت ترکیه متن مشترک را امضا کردند، به شرح زیر می‌باشد‌:

شیخ صبار بادیوی‌، رئیس عشیره بوعلی.

شیخ حمید تورکی‌زین، رئیس عشیره بوزیاد.

شیخ احمد تورک، یک شخصیت اجتماعی از عشیره بو فَرَج.

شیخ قاضی فیصل کواد، از عشیره بویارحمتی.

شیخ حکمت سمیر شلال، از عشیره محمد.

شیخ احمد عبدالکریم غریب، از عشیره بوخلیفه.

شیخ ماضی رامل، از عشیره بوماری.

شیخ سداد کامل دَهل، رئیس عشیره عیسا.

شیخ احمد فرهان، از عشیره حاضم.

شیخ رعد عبدالجبار سلیمان، از عشیره بو اصف.