۱۲۵ روز است سلیمان احمد ربوده شده است

سلیمان احمد، روزنامه‌نگار و سردبیر بخش عربی روژنیوز، بدون هیچ دلیلی ۱۲۵ روز است که توسط حکومت پ‌د‌ک ربوده شده است.

سلیمان احمد، روزنامه‌نگار و سردبیر بخش عربی روژنیوز، روز اول اکتبر برای دیدار با خانواده خود به محله شیخ مقصود حلب رفت. سلیمان احمد در ۲۵ اکتبر می‌خواست از دروازه پش خابور (سمالکا) وارد اقلیم کوردستان شود. اما او در آن‌جا توسط نیروهای حزب دمکرات کوردستان ربوده شد و ۱۲۵ روز است که از او خبری نیست.

یک هفته پس از ناپدید شدن سلیمان احمد، آسایش حزب دمکرات کوردستان در دهوک با صدور بیانیه‌ای مدعی شد «ربودن سلیمان احمد به فعالیت روزنامه‌نگاری مرتبط نیست و برای فعالیت‌های مخفی و غیر قانونی برای حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) رفت و آمد می‌کرد است» آنها با این اظهارات اعتراف کردند که احمد توسط آنها بازداشت شده است ‌‌و هدف از این اظهارات نیز مشخص است، می‌خواهند همانند دیگر روزنامه‌نگاران بادینان، سلیمان احمد را مجازات کنند. در این رابطه خبرگزاری روژ نیوز این اتهامات را رد کرده و اعلام نمود ‘این برخورد ‌نوع برخورد با روزنامه‌نگاران را محکوم می‌کنیم و می‌خواهیم فورا سرنوشت سلیمان احمد روزنامه‌نگار و سردبیر در بخش عربی خبرگزاری روژنیوز را اعلام کنند و وی را آزاد نماید، همچنین حفاظت از سلیمان احمد و سلامت جان وی بر عهده‌ی پ‌د‌ک است.’

در این رابطه یکی از اعضای تیم وکلای سلیمان احمد، نریمان احمد، اظهار داشت که با وجود تصمیم دادستانی، ریاست پلیس دهوک به او اجازه ملاقات با موکلش را نمی‌دهد. احمد خبر داد که مطلع شده‌اند که این پرونده در دست سازمان اطلاعات پاراستن است.

به جز سلیمان احمد، افراد زیادی به صورت غیر قانونی در زندان آسایش زندانی شده‌اند و وظیفه‌ی تمامی جناح‌ها و سازمان‌های حقوق بشری است که در برابر این تخلفات آشکار بیاستند.