٨ اشغالگر ترک به هلاکت رسیدند

نیروهای گریلا به حملات بی‌وقفه دولت غاصب ترک به مناطق حفاظتی میدیا پاسخ داده و ضربات کمرشکنی را بر اشغالگران تحمیل می‌کنند. در عملیات‌های نریوهای گریلا ٨ اشغالگر به هلاکت رسیدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری را از عملیات نیروهای گریلا و حملات هوایی رژیم متجاوز ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا منتشر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

"در چارچوب کارزار «روز آزادی فرارسیده است» نیروهای ما با روحیه حمله‌ی آپویی از آسمان و زمین به عملیات‌های خود ادامه می‌دهند.

جزئیات بیشتر عملیات نیروهای ما به شرح ذیل است:

عملیات هوایی پدافند دفاعی شهید دلال

نیروهای پدافند دفاع هوایی شهید دلال ساعات ٧:٣٠، ٨:١۵ و ٩:۴٠ روز ٩ مه / ١٩ اردیبهشت، ٣ عملیاتی را علیه اشغالگران مستقر در تپه زندوره به انجام رساندند. هر سه عملیات با موفقیت به انجام رسید و اشغالگران هدف قرار گرفتند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس

ساعت ١٢:۴٠ روز ٧ مه نیروهای ما اشغالگران مستقر در تپه شهید دلگش عرصه آواشین را مورد سوءقصد قرار دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد.

ساعت ١٨:٣٠ روز ٧ مه نیروهای ما علیه اشغالگران مستقر در تپه شهید شاهان عملیاتی تهاجمی را به انجام رساندند. ابتدا یک موضع اشغالگران که دو نظامی در آن بودند هدف قرار داده شد، پس از انهدام کامل این سنگر دو نظامی داخل آن کشته شدند. سپس یک سنگر دیگر هدف قرار گرفت و آن نیز به تمامی امحا شد. از کشته شدن ۴ اشغالگر در این عملیات اطمینان حاصل شده است. همچنین بر اشغالگران دیگر روی این تپه نیز ضربه وارد شد و در نتیجه آن رادار روی این تپه منهدم شد.

در این عملیات که برای انتقام شهیدان مام رشو به انجام رسید در مجموع ۶ اشغالگر کشته شدند، دو سنگر اشغالگران و یک رادار منهدم شدند. پس از این عملیات اشغالگران منطقه را بمباران کرد. ساعت ٢٠ دشمن با هلی‌کوپتر اجساد کشته و زخمی‌هایش را از منطقه خارج کرده و یک مرحله عقب‌نشینی کرد.

حملات هوایی به مناطق حفاظتی میدیا

از ساعت ١٩:٣٠ الی ٢٢ روز ٧ مه مناطق شهید مُنزور، قلا مام رشو، آرس فارس، مروانوس و شوکه از سوی هلی‌کوپترهای دشمن هدف قرار گرفتند.

از ساعت ١٢:٣۵ الی ١٣:١۵ روز ٨ مه منطقه تپه زندوره در متینا توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

ساعت ١۶:٣٠ روز ٨ مه اطراف روستای گری در منطقه میروک عرصه گاره بمباران شد.

ساعت ١٧:٠۵ روز ٨ مه مزارع روستای کیسته در عرصه متینا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

روز ٧ و ٨ مه از ساعت ٢١:٣٠ الی ١:٣٠ بامداد هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز تپه‌های شهید سرحد، کوردینه و دلبر در عرصه متینا به پرواز درآمدند.

ساعت ٠٠:٢٠ (نیمه شب) ٨ مه اطراف رود لولان در خاکورک توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

در این بمباران‌ها هیچ زیانی به نیروهای ما وارد نشده است."