۸ زن جوان به صفوف گریلا پیوستند

۸ زن جوان کوردستانی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در روز ۴ آوریل به صفوف گریلا پیوستند.

عضویت در صفوف گریلا

۸ زن جوان در بیانیه‌ای کتبی اعلام داشتند که‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌ ‌«ما به ۲۶مین سال توطئه بین‌المللی پا گذاشتیم. از روزی که رهبری ما مورخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ اسیر شد تا امروز در شخص رهبری ما سعی شده که تمام کوردستان و خلق کورد اسیر شود. به همین دلیل مقاومت ۲۶ساله رهبری ما،‌ تمام سیاست‌های نابودی و قتل‌عام را خنثا ساخت. بدین معنا امرالی در برابر مقاومت بی‌همپای رهبر ما تاثیر خود را از دست داد. بدین صورت در شخص مدرنیته کاپیتالیست،‌ ‌‌بر کوردستان ۲۴ ساعته سیاست‌های ایجاد ترس و خوف بخصوص برعلیه زنان اجرا می‌شود. در شخص رهبری ما،‌ زنان قهرمان کورد، جوانان کورد و تمام خلق کوردستان سال‌هاست که مقاومت می‌کنند. دفاع از هویت،‌ زبان و فرهنگ کوردی با حیاتی دمکراتیک و به همراه آزادی‌خواهی زنان و اتحاد تمام خلق‌ها ممکن خواهد بود، مقاومت باشکوهی که رهبر آپو در آن شرایط انجام می‌دهد،‌ عنوان و اراده پیروزی ماست.‌‌»

این بیانیه به مشروح زیر است‌:

‌«ما به مثابه زنان جوان آپویی اعلام می‌کنیم که حتی یک ثانیه بدون رهبری را قبول نمی‌کنیم. در برابر توطئه ۱۹۹۹ شهدای قهرمان و فدائی بدن خود را به آتش کشانیده و تبدیل به سپری انسانی شدند که به‌ مانند یک حلقه آتشین به سوری رهبر آپو شتافتند. ما زنان جوان در برابر این حقیقت، برای بجای آوری شرافت انسانی و اخلاقی، خود را مسئول می‌بینیم. در برابر انزوا و فاشیسم ۲۶ ساله ما با اراده و روح شهدای خود به سوی رهبری و کوهستان‌ آزاد در حرکت هستیم.

ما به مثابه زنان جوان پایبند به رهبر آپو اعلام می‌کنیم که وظایف ومسئولیت‌های‌مان را به خورشید خود خواهیم رساند و افکار رهبر خود را عملی خواهیم ساخت.

‌‌همانگونه که در توطئه سال ۱۹۹۹ زنان و جوانان آپوئی برعلیه توطئه به کوهستان‌ آزاد سرازیر شدند، ما نیز به مثابه ۸ زن جوان کوردستانی با مصمم بودن خود برعلیه اشغالگری درهر ۴ بخش کوردستان قیام می‌کنیم. در ۴ آوریل ۲۰۲۴ ما به سوی خورشید ‌یعنی رهبری خود می‌شتابیم و در صفوف گریلا مشارکت می‌ورزیم.

رفیق شهید بشنگ و شهید سارا که بر اثر حملات دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه در مناطق محافظتی مدیا شهید شدند، برای ما زنان جوان و جوانان کورد پیشاهنگ هستند. یاد وخاطره آن رفقا که در طول حیات مبارزاتی خود، روح مقاومتگر زنان کورد را نمایندگی کرده‌اند برای ما زنان جوان یک اساس است. برهمین اساس ما با روح مقاومتگرانه شهید بشنگ و شهید سارا مشارکت می‌ورزیم. انتقام شهدای بزرگ خود را خواهیم گرفت و از فاشیسم حسابخواهی خواهیم کرد.

رژیم فاشیست،‌ کولونیالیست آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ که از نگرش سلطه‌گرانه مردسالارانه خود راضی است و نیروهای ایالات متحده آمریکا و ناتو به شیوه‌ای وحشیانه سیاست‌های اشغالگرانه و پاکسازی خلق کورد و خاک کوردستان را در شخص رهبری ما عملی می‌سازند. به مثابه خلق کورد و جنبش آزادی ما در مقطع جنگی مشخص قرار داریم. گریلاهای یژا استار و ه‌پ‌گ با الهام از مقاومت رهبری ما،‌ بخصوص در مناطق زاپ،‌ آواشین و متینا در همه جا مقاومتی عظیم را ابراز می‌دارند. با عملیات برعلیه نیروهای فاشیست و کولونیالیست برعلیه هرگونه سلاح‌های شیمیایی و ترموباریک،‌ دشمن را با شکست مواجه ساختند. تمام زنان جوان و جوانان میهن‌دوست آپویی می‌دانند که در برابر مقاومتی اینچنینی ما از هر زمانی دیگر بهتر به آزادی و آزادی جسمانی رهبر‌ خود نزدیک هستیم. ما تمام خلق و جوانان کوردستان را فرامی‌خوانیم که تا حتی سایه دشمن را هم در کوردستان را باقی نگذارند،‌ وظایف میهن‌دوستانه خود را انجام بدهند.

لازم است تمام جوانان، زنان جوان و قهرمانان مقاومتگر خلق کورد بدانند که‌؛ حیاتی با این واقعیت که کوردستان یک وطن مستعمره است،‌ بدون شک حیاتی صحیح نمی‌باشد. در کوردستانی که هر روزقتل‌عام به شکلی وحشیانه بر کودکان و زنان روا داشته می‌شود،‌ و تجاوز و غارت انجام می‌شود هیچگاه در چنین شرایطی امکان یک زندگی صحیح وجود نخواهد داشت. لازم است درک درستی از وضعیت داشت. دوباره می‌خواهند در شخص زنان کوردستان، خاک کوردستان را غارت و تجاوز کنند. ما سیستمی که خود را داخل این وحشیگری آفریده است را قبول نمی‌کنیم و لازم است پذیرفته نشود. برهمین اساس ما تمام زنان جوان و جوانان آپویی را فرامی‌خوانیم که به عضویت صفوف آزادی درآیند. لازم است هیچگاه از یاد نبریم که ما برای یک آرمان شرافتمند به راه افتادیم. ما هرکسی را فرامی‌خوانیم که در این مبارزه شرافتمندانه مشارکت کند.

وظیفه ما اینست که رهرو راه شهید بشنگ و شهید سارا باشیم و با آتش انقلاب به سوی آزادی بشتابیم و به یاد و خاطره آنان پایبند باشیم. لازم است هرکسی بداند که نیم قرن مبارزه رهبر آپو، مبارزه آزادی است. مبارزه شرافت و انسانیت است. به مثابه زنان جوان ما هیچگاه حیاتی بدون رهبری را قبول نخواهیم کرد،‌ ما عهد بستیم که داخل صفوف پ‌ک‌ک-پاژک به همراه مبارزان حقیقت حرکت کنیم. باید بخوبی دانسته شود که آزادی تنها با حیاتی انسانی و شرافتمندانه ممکن است. این حق هرکسی است که به مثابه زنان و با شرافت زندگی کند. ما تمامی جوانان قهرمان و زنان جوان کوردستان را فرامی‌خوانیم که به همراه پ‌ک‌ک و پاژک مبارزه کنند. ما هرکسی را فرامی‌خوانیم که در کوهستان‌های آزاد که امکان یک حیات آزاد در آن به وجود می‌آید با رهبری تجدید وصال کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»