ابتکار عمل زنان انتقامجو ترازنامه عملیات‌های خود را اعلام کرد

ابتکار عمل زنان انتقامجو، ترازنامه‌ای عملیات‌های را که از ۲۰ مارس به بعد انجام داده را آشکار ساخت.

عملیات ۴ آوریل

ابتکار عمل زنان انتقامجو، طی یک بیانیه اعلام کرد در عملیات‌هایی که در شهرهای بسیاری انجام داده خودروهای زرهی، اهداف نظامی و همکاران و همدستان را هدف قرار داده و اعلام کرد که آنان به مناسبت ۴آوریل زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سلسله عملیات‌هایی را انجام داده شد.

ترازنامه آن عملیات‌ها به شرح زیر است‌:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«مورخ ۲۰ مارس در ساعات غروب در شهر قوسر پس از عملیا‌ت‌های نوروزی،‌ ابتکار عمل یک خودروی زرهی را هدف قرار داد و به آتش کشانید. خودروی زرهی که از جلو آتش گرفت دیگر قابل استفاده نیست.

-۲۷ مارس ۲۰۲۴ به مناسبت زادروز رهبر آپو در ارزروم یک خودروی همکاران و همدستان فاشیست‌ها به آتش کشیده شد.

-۲۲ مارس ۲۰۲۴ در منطقه گَوَر برعلیه خانه‌ای گروهبان‌ها در آن سکنی گزیده‌ بودند‌،‌ یگان‌های ما در گَوَر آن خانه را به آتش کشیدند.

-۲۸ مارس در محله باغجیلار استانبول  و ۳۰ مارس در منطقه کاقیتهان برعلیه همکاران و همدستان فاشیست‌ها مورد هدف ‌قرار گرفته شدند. در آنجا خودروهای متعلق به همکاران و همدستان به آتش کشیده شد.

-در منطقه قوسر ماردین به مناسبت ۴ آوریل زادروز رهبر آپو در بسیاری از محله‌ها کنش‌های دیوار نویسی انجام شد.

-در منطقه قوسر ماردین تصاویر رهبری و مظلوم دوغان نصب شد.

مراسم‌های جشن ۴آوریل

-۴آوریل زادروز رهبر آپو در گَوَر به شیوه‌ای همزمان در محله‌های یشیلدره، اسنتپه، ینی‌محله، و گونگور،‌ بخصوص نیز در مرکز شهر از طرف تیم‌های ما با اشتیاق جشن گرفته شد. شب ۴آوریل در ساعت ۲۰‌:۰۰ تیم‌های ما در ۳ نقطه از مرکز شهر با آتش‌بازی این روز را جشن گرفتند. در محله یشیلدره،‌ اسنتپه،‌ ینی‌محله و گونگور بصورت همزمان خلق ما در این مناطق با انجام کنش اعتراضی از عملیات‌های ما پشتیبانی کردند. در محله جمهوریت در گَوَر ساعت ۲۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:۰۰ ما سیستم پخش صدای قوی را در دو مکان جداگانه جای گذاری کرده و سخنان رهبر آپو و آهنگ‌هایی انقلابی برای خلق خود در محله پخش کردیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

عملیات‌ها در شهر وان

ابتکار عمل زنان انتقامجو،‌ برعلیه تلاش‌های مصادره کردن اراده خلق در شهر وان،‌ در جولمرگ ، گَوَر و وان عملیات‌هایی را انجام دادند.

در این بیانیه گفته شده ‌:«همانطور که آگاهی دارید تمامی آحاد خلق در برابر کودتای سیاسی در شهر وان قیام کردند. تمام خیابان‌‌ها به خیابان‌های قیام مبدل شدند، بدین وسیله‌، تیم‌های ما نیز در حال انجام عملیات‌ بودند. در منطقه آلتن‌تپه در پارک متعلق به قیوم‌های اشغالگر عملیات انجام شد. پارک به تمامی به آتش کشانیده شده و ویران شد. شب ۲ مارس در گَوَر برعلیه تلاش‌های کودتای سیاسی در شهر وان در مرکز بازار موانع ایجاد شدند و برخی جاها به آتش کشانیده شدند. تیم‌های ما به حملات پلیس‌‌های اشغالگری جواب‌های شدیدی دادند. اشغالگران با کوکتول مولوتوف و دیگر ابزار مورد هدف قرار گرفتند. برعلیه غیرنظامیان با گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی و گاز اشک آور و فلفل حملاتی صورت گرفت. جوانان گَوَر به همراه تیم‌های ما در محله‌های اسنتپه، گونگور،‌ جمهوریت، یشیلدره و عمرانیه و همچنین در بازار گَوَر و مرکز تا به ساعات صبح مقاومت ادامه داشت.‌‌‌‌‌‌»

بیانیه اینچنین پایان یافت‌‌: ‌«ما برعلیه اشغالگران،‌ دزدان، همکاران و همدستان همیشه عملیات‌های خود را ادامه خواهیم داد. ما به اشغالگران اجازه نخواهیم داد. دیگر کارد به استخوان رسیده است. ما تمام جوانان را به صفوف خود و میادین عملیاتی خود فرامی‌خوانیم.»