اداره خودگردان شنگال: به هر نوع حمله‌ای پاسخ می‌دهیم

اداره خودگردان شنگال اعلام کرد که پ.د.ک با نظامیان بیشتری درصدد ورود به شنگال است. خودگردانی اعلام کرد که درصورت هرگونه حمله‌ای از خود دفاع خواهند کرد.

اداره خودگردان شنگال در رابطه با اقدامات پ.د.ک برای اشغال شنگال بیانیه‌ای منتشر کرد.

خودگردانی شنگال با اشاره به نیات سوء پ.د.ک بیانیه‌ای فوری صادر کرد و می‌گوید که پد.ک درصدد اخلالگری و آشوب تازه‌ای است و می‌خواهد خون ایزدی‌ها را یکبار دیگر بر زمین بریزد. خودگردانی شنگال تأکید کرده است که هدف پ.د.ک نه تبلیغات انتخاباتی بلکه بازگشایی شعبه ١٧ خود در شنگال است. اداره خودگردان شنگال خاطرنشان کرد که جامعه ایزدی همان مردم قبل از فرمان ٣ آگوست ٢٠١۴ نیست و آنان در چارچوب حق دفاع مشروع به هر تعرضی پاسخی قاطع خواهند داد.

در بیانیه اداره خودگردان شنگال آمده است:

"روز ٢ اکتبر/ ١٠ مهر پ.د.ک درصدد انتقال نظامیانش به شنگال بود اما خلقمان که از فرهنگ، آیین و شرف خود صیانت به عمل آورده است به دلیل خیانت ٣ آگوست ٢٠١۴ از سوی پد..ک علیه آنان موضع قاطعی را نشان دادند و اجازه ندادند که یکبار دیگر این نیروها وارد خاک مقدسمان شوند. مادران ما، جوانانمان و عموم خلقمان در شنگال موضع ضد اشغالگری پ.د.ک را نشان دادند و آنان را وادار به ترک منطقه کردند. اما پس از یک روز یکبار دیگر درصدد آشوبگری و ریختن خون ایزدیان برآمده‌اند.

ما به افکار عمومی اعلام می‌کنیم که هدف آنان نه تبلیغات انتخابات است، خلقمان به صراحت نشان دادند که خیانتکاران را نمی‌پذیرند و به آنان رأی نمی‌دهند. هدف اساسی آنان این است که بر اساس توافقنامه ٩ اکتبر یکبار دیگر شعبه ١٧ خود در شنگال را بازگشایی کرده و یکبار دیگر حاکمیت خود را با زور بر شنگال تحمیل کنند.

همه می‌دانیم که شعبه ١٧ پ.د.ک در شنگال مرکز شکنجه و قتل دختران و پسران ایزدی بوده است. باید پذیرفته شود که خلق ایزدیمان دیگر همان مردم قبل از آگوست ٢٠١۴ نیست. خلق ایزدی با اراده و نگرشی آزاد عمل کرده و غیرممکن است یکبار دیگر تن به بردگی دهند.

ما خواستار جنگ نیستیم. ما طی چند روز آتی خواستار برگزاری انتخابات دمکراتیک و آزاد هستیم. ما در صندوق‌های رأی‌گیری نشان می‌دهیم که اراده آزاد جامعه ایزدی چگونه به پیروزی دست می‌یابد. همه بدانند که هر حمله‌ای علیه خلقمان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و از خود دفاع می‌کنیم و همچو تمامی خلق‌های آزاد از حق دفاع مشروع استفاده خواهیم کرد. ما از جامعه خود در تمامی جهان و کوردستان می‌خواهیم که از سرزمین مقدس خود در شنگال صیانت به عمل آورند و از مقاومت ایزدیان شنگال حمایت کنند.

از نیروها و سازمان‌های کوردستانی و بین‌المللی می‌خواهیم همچو پ.ک.ک در حین فرمان ٢٠١۴ به فریاد ایزدی‌ها رسید، این بار هم از اراده آزاد شنگال صیانت به عمل آورده و از ما حمایت نمایند."