اداره‌ی خودمدیریتی شنگال: سعدون میرزا علی در پی حمله‌ای به شهادت رسید

اداره‌ی خودمدیریتی شنگال اعلام کرد، در پی حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به روستاهای وردیه‌ و زراوکه، سعدون میرزا علی که دارای ۳ فرزند می‌باشد به شهادت رسیده است.

امروز ساعت ۱۳:۰۰ در بین روستاهای وردیه‌ و زراوکه پهباد دولت اشغال‌گر ترکیه اتومبیل سازمان خانواده‌ی شهدا رابمباران کرد. در رابطه با این حمله، اداره‌ی خودمدیریتی شنگال با شرکت نمایندگان سازمان‌ها‌ و مردم شنگال در مقابل مجلس خلق سنونه بیانیه‌ای قرائت کرد.

عضو انجمن خلق زورآوا، نَمر پوکو‌ در ابتدای بیانیه اعلام کرد، در پی حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه راننده‌ی اتومبیل سازمان خانواده‌ی شهدا، سعدون میرزا علی که دارای ۳ فرزند می‌باشد به شهادت رسیده است و در ادامه گفت: «ما از حکومت عراق می‌خواهیم تا حاکمیت آسمانشان را حفظ کنند. همچنین به کشورهای جهان می‌گوییم دمکراسی شما کجاست؟ از زمان فرمان تا به امروز حملات علیه شنگال ادامه دارد. اما ما از طریق شهدایمان قوی‌تر می‌شویم. ۵ هزار سال است که زبان و آیین و سرزمین خود را حفظ کرده‌ایم‌. منبعد نیز تا پایان مبارزه خواهیم کرد و خود را حفظ خواهیم کرد.»

نَمر پوکو‌ به این اشاره کرد که دولت اشغال‌گر ترکیه با فرمان سال ۲۰۱۴ خواست از طریق داعش ایزدیان را نسل‌کش کند، اکنون نیز به همان منظور به حملات خود برای نسل‌کش کردن جامعه‌ی ایزدی ادامه می‌دهد و در ادامه گفت: «به افکار عمومی اعلام می‌کنیم تا پایان به مبارزه خواهیم پرداخت و شنگال را ترک نخواهیم کرد.»

«آن‌هایی که به ما حمله می‌کنند، همکاران داعش هستند»

همچنین ماجیدا دخیل ریاست مشترک حزب آزادی و دموکراسی ایزدی‌ها (پاده)‌، در این بیانیه به سخنرانی پرداخت و گفت: «هر روز به ما حمله می‌کنند اما ما تسلیم هیچ کس نخواهیم شد. ما گامی قوی‌تر علیه حملات برمی‌داریم. از طریق شهادت ما ضعیف نخواهیم شد، بلکه قوی‌تر خواهیم شد. آن‌هایی که در مقابل منازل ما به فرزندان ما حمله می‌کنند، آن‌ها همکاران داعش هستند. ما دولت ترکیه و دولت عراق را محکوم می‌کنیم به سبب این‌که در این حملات دست دارند. ما به خون شهدایمان افتخار می‌کنیم و از مسئله‌ی برحق و مشروع خود پا پس نخواهیم کشید.»

ماجیدا دخیل یادآور شد که این حمله در سالگرد شهادت شیرزاد شمو، فرمانده‌ نیروی امنیت ایزدخان انجام شده است و گفت: «ما با این حملات مقابله خواهیم کرد و بیش از پیش مبارزه را گسترش خواهیم داد.»