اعضای حزب عدالت و توسعه یکدیگر را به «کارهای کثیف» متهم کردند

شهرداران فعلی و سابق شهر چله از حزب عدالت و توسعه - که با رای سربازان و پلیس‌های منتقل شده انتخاب شدند- یکدیگر را به کار کثیف متهم کردند.

اعضای حزب عدالت و توسعه که در انتخابات محلی ۳۱ مارس ۲۰۱۹ و ۳۱ مارس ۲۰۲۴ با آرای نظامیان و پلیس‌هایی که به منطقه انتقال داده شده بودند، در منطقه چله جولمرگ انتخاب شدند، یکدیگر را به تخلفات انجام شده در شهرداری متهم کردند. ناظمی دمیر از حزب عدالت و توسعه که در انتخابات گذشته به لطف آرای سربازان و پلیس‌های منتقل شده پیروز شد، انصار دوندار شهردار سابق را به تاسیس یک شرکت حفاظتی و استخدام بستگان خود متهم کرد. گفته می‌شود که دوندار از حزب عدالت و توسعه، یک شرکت حفاظتی به نام «گراشین» تأسیس کرده و خواهر و برادر و بستگان خود را در این شرکت استخدام کرده است.

ناظمی دمیر از حزب عدالت و توسعه اطلاعات زیر را در مورد دوندار فاش کرد: «انصار دوندار، شهردار سابق چله، تلاش می‌کند تا اعمال کثیف گذشته خود را از طریق برخی وب‌سایت‌های حامیان خود پنهان کند. چند روزی به انتخابات باقی مانده بود که به صورت مستقیم عمل کرد و افراد زیادی در شهرداری استخدام شدند. همه این افراد نزدیک به دوندار و از بستگان او هستند. چند روزی به انتخابات مانده بود که برادرش که از حراست استعفا داده بود اقوام و اطرافیان خود را مستقیماً استخدام کرد. این اخلاقی نیست که فردی که کاندیدای انتخابات نیست در آخرین لحظه کارگران را به شهرداری ببرد.»

دوندار نیز که از حزب عدالت و توسعه است در مورد این اظهارات در حساب مجازی خود پاسخ داد. دوندار گفت: «متأسفانه ناظمی دمیر که با ما در زیر یک چتر است و برای خدمت به مردم و حقیقت تلاش می‌کند و با ما در یک جاده مسافر است، تهمت‌هایی غیراخلاقی و غیرمنصفانه به من زده است. من از این توهین‌ها و اعمال او در شگفتم.»

دوندار در خصوص «شرکت پاراوان» نیز گفت که این شرکت متعلق به شهرداری است. دوندار ادامه داد: «یکی دیگر از این شرکت‌ها، یک شرکت ساختمانی کارگران است.»

هر دو نفر یکدیگر را در مورد شرکت‌های حفاظتی و جذب کارگران شهرداری متهم کردند. گفته می‌شود در رابطه با حوادثی که رخ داده، مسائل دیگری نیز وجود دارد. بر اساس برخی ادعاها دوندار عضو حزب عدالت و توسعه، از مناقصه‌های شرکتی که ساخته بود درآمد کسب کرده و به حساب خود ارسال کرده است.

همزمان گفته شد که دوندار از حزب عدالت و توسعه یک آپارتمان مجلل در شهر وان، از شخصی به نام آ.گ در مرکز شهر چله زمینی به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیره و از شخصی به نام س.ک. زمینی به ارزش یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیره خریداری کرده است.

گفته شد یکی دیگر از دلایل تنش بین آنها، بدهی‌های شهرداری است. گفته می‌شود که دوندار از حزب عدالت و توسعه ۱۸ میلیون و ۳۴۶ هزار لیره بدهی در شهرداری به جای گذاشته است و از این بدهی ۱۱ میلیون و ۲۹۳ لیره بدهی بازاریان است.