آغاز انتخابات محلی در ترکیه

انتخابات محلی در ترکیه از صبح امروز آغاز شد.

 صبح امروز ۳۱ مارس انتخابات محلی در ترکیه برای انتخاب شهرداری‌ها و شورای شهرها آغاز شد.

 از ساعت ۷:۰۰ الی ۸:۰۰ صبح انتخابات در ۸۱ استان این کشور آغاز شده و تا ساعت ۱۶:۰۰ یا ۱۷:۰۰ ادامه خواهد یافت و گفته می‌شود تا ساعت ۲۲:۰۰ امشب نتایج اولیه انتخابات اعلام خواهد شد.

حدود ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

 انتخابات محلی برای مردم ترکیه سرنوشت ساز بوده و به ویژه حزب حاکم با زمامداری رجب طیب اردوغان به دنبال جبران شکست‌های خود در انتخابات محلی گذشته بویژه در استانبول می‌باشد.  در این انتخابات میزان حمایت از اردوغان و همچنین احزاب اپوزیسیون مشخص خواهد شد.

 مدت‌هاست حزب عدالت و توسعه با استفاده از تمامی امکانات حکومت به تبلیغات انتخاباتی پرداخته و از انواع روش‌ها و ترفندها و فریب برای به دست آوردن رای و پیروزی در انتخابات به ویژه در کلان شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، بورسا، آدانا و شهرهای کوردستان تلاش می‌نماید.

 حزب عدالت و توسعه با انتقال گسترده نیروهای نظامی و طرفدار خود به شهرهای کوردستان و همچنین با پرداخت پول و خرید رای سعی در پیروزی در این شهرها دارد.

 انتظار می‌رود خلق کورد به طور گسترده از دم پارتی حمایت کنند و این حزب پیروز انتخابات در  شهرهای کوردستان شود. در انتخابات پیشین علی رغم پیروزی کوردها اما در شهرهای باکور کوردستان با تحمیل قیوم بر شهرداری‌ها، آنها را غصب کرده و شهرداری‌های منتخب خلق از کار برکنار شده بودند.