تصویر

اگر با ارتش ترکیه مقابله نشود، خاک کوردستان را اشغال خواهد کرد

حملات و اشغالگری‌های دولت اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان ادامه دارد. نویسندگان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران نگران اوضاع هستند و می‌گویند: «دولت ترکیه روستاها و محیط زیست کوردستان را تخریب می‌کند، ما مخالف اشغال باشور کوردستان هستیم.»

اعتراضات علیه حملات اشغالگرانه ترکیه

اشغال باشور کوردستان توسط دولت فاشیست و نسل کش ترک ادامه دارد و دولت اقلیم کوردستان تاکنون واکنشی نشان نداده است؛ همین موضوع باعث نگرانی شهروندان شده است. نویسندگان سلام عبدالله و عباس ارکوازی و روزنامه‌نگار امیر خانقینی درباره اشغال‌گری دولت ترکیه با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

ترکیه یکی از اعضای ناتو است و از او حمایت صورت می‌گیرد

سلام عبدالله نویسنده و فعال مدنی با بیان اینکه دولت ترکیه جنایتی بزرگتر از گذشته مرتکب می‌شود و اکنون در عمق ۳۵ کیلومتری خاک باشور کوردستان در حال پیشروی است اینگونه نظراتش را بیان کرد: «ترکیه جنایت بزرگی را در خاک اقلیم کوردستان انجام می‌دهد. تهاجم و اشغال باشور توسط دولت ترکیه، یک تهدید بزرگ برای سرزمین کوردستان است. این اشغالگری ترکیه بدون چراغ سبز میسر نیست، قطعا ناتو از آن حمایت می‌کند.»

سلام عبدالله با اشاره به اینکه سکوت خلق و احزاب بسیار خطرناک است ادامه داد: «از روشنفکران، خبرنگاران و نهادهای مدنی و احزاب پ‌د‌ک، ی‌ن‌ک و یک‌گرتو(متحد) تقاضا دارم در برابر اشغالگری دولت ترکیه در خاک باشور کوردستان سکوت خود را بشکنند.» 

حملات دولت ترکیه علیه بشریت است 

عباس ارکوازی نویسنده هم تهاجم و اشغال‌گری ترکیه در باشور کوردستان را غیرقانونی دانست و گفت: «اشغال اقلیم کوردستان توسط ترکیه ضدانسانی و غیرقانونی است. همه ما باید با هم واکنش و اعتراض خود را در برابر اشغال باشور کوردستان توسط ترکیه نشان دهیم.» 

عباس ارکوازی با درخواست از روشنفکران و مقامات سیاسی اقلیم کوردستان و عراق ادامه داد: «از احزاب سیاسی اقلیم کوردستان و دولت عراق و روشنفکران تقاضا دارم که برای مبارزه با نیروهای ترکیه متحد و همدل شویم زیرا ترکیه مسافت بسیار زیادی از عمق مرزهای کوردستان و عراق را درنوردیده است. اگر همین الآن با ترکیه مقابله و راهش بسته نشود، تمام سرزمین کوردستان و عراق را اشغال می‌کند.» 

ما با اشغال سرزمین کوردستان مخالفیم

امیر خانقینی روزنامه‌نگار، اظهار داشت که دولت ترکیه با بی‌وجدانی بسیار و به شکلی غیرانسانی به باشور کوردستان حمله می‌کند و اینگونه گفت: «دولت ترکیه به محیط زیست و روستاهای کوردستان حمله می‌کند و سرزمین کوردستان را به کلی ویران می‌کند. هر کس که ذره‌ای از انسانیت در وجودش داشته باشد باید در مقابل این اشغالگری واکنش نشان دهد.»

امیر خانقینی در پایان سخنان خود از خلق کوردستان خواست تا در برابر اشغالگری دولت ترکیه بایستند و سخنان خود را با این جملات به پایان برد: «خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان باید در مقابل اشغالگری دولت ترکیه بایستند. من از جامعه جهانی، دولت عراق و دولت اقلیم کوردستان هم می‌خواهم که برخورد جدی و واکنش اعتراض آمیز خود را در برابر اشغالگری ترکیه نشان دهند.»