تصویر

اگر جاسوسی نباشد روزنامه‌نگاران کشته نمی‌شوند

کاروان احمد برادر روزنامه‌نگار شهید کاوه گرمیانی، درباره کشته شدن دو روزنامه‌نگار زن گفت: «یک دست داخلی باعث شده این دو روزنامه‌نگار مورد هدف ترکیه قرار بگیرند.»

در ۲۳ اوت، دو خبرنگار زن به نام‌های گلستان تارا و هیرو بهاالدین بر اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین دولت اشغالگر ترکیه در حوالی شهرک سیدصادق به شهادت رسیدند. در این باره برادر شهید کاوه گرمیانی، کاروان احمد، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

کاروان احمد از کشته شدن این دو روزنامه‌نگار با همکاری دست‌های سیاه داخلی در باشور کردستان خبر داد و گفت: «این قتل در ادامه قتل‌های گذشته روزنامه‌نگاران در اقلیم کوردستان است. شک ندارم در این مورد هم کمک داخلی وجود داشته است، چون ترکیه ۴۰۰ کیلومتر با اینجا فاصله دارد. چطور یک هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند دو روزنامه‌نگار را اینجا هدف قرار دهد؟ بنابراین من مطمئن هستم که یک حمایت داخلی وجود دارد و باعث شده این دو روزنامه‌نگار مورد هدف ترکیه قرار بگیرند.»

کاروان احمد همچنین گفت: «این مؤید این واقعیت است که در ۳۰ سال گذشته تنها کاری که این حکومت توانسته انجام دهد کشتن روزنامه‌نگاران بوده است. آنها می‌دانند که روزنامه‌نگاران چهره واقعی مسئولین و فرزندانشان را به جامعه نشان می‌دهند، بنابراین از روزنامه‌نگاران متنفرند.»

کاروان احمد به اقدامات غیراخلاقی دولت باشور کوردستان اشاره کرد و گفت: «همانطور که رژیم بعث قبل از فروپاشی خود، تمامی اقدامات غیراخلاقی و کثیف را علیه مردم عراق انجام داد و این اقدامات بعد از فروپاشی رژیم آشکار شد، من مطمئن هستم که با فروپاشی این احزاب کوردی، تمامی اعمال کثیف و غیراخلاقی آنها برای همه آشکار می‌شود.»

کاروان احمد با بیان اینکه قدرت سیاسی باشور کوردستان مسئول کشتار روزنامه‌نگاران مطبوعات آزاد است، ادامه داد: «زمانی که روزنامه‌نگاران در اقلیم کوردستان هدف قرار می‌گیرند، در ابتدا مسئولان و مقامات داخلی مسئول آن هستند و پس از آن ترک‌های فاشیست نیز در درجه بعد مسئول آن هستند. چرا که اگر جاسوسی نباشد، اطلاعات رفت و آمد این دو روزنامه‌نگار به دست رژیم فاشیست ترکیه نمی‌افتد و آنها به قتل نمی‌رسند.»