اعلام هویت ٣ گریلای شهید در متینا

مرکز مطبوعاتی نیروی مدافع خلق اعلام کرد: "شنبه نوزدهم آذرماه ١٤٠١ به دنبال حمله دشمن به ارتفاعات اورته در متینا، همرزمانمان آرین، رناس و سردار، مقاومتی تاریخی از خود نشان دادند. هر سه رفیق دلاورانه تا شهادت جنگیدند.

مرکز مطبوعاتی نیروی مدافع خلق اعلام کرد: "شنبه نوزدهم آذرماه ١٤٠١ به دنبال حمله دشمن به ارتفاعات اورته در متینا، همرزمانمان آرین، رناس و سردار، مقاومتی تاریخی از خود نشان دادند. هر سه رفیق دلاورانه تا شهادت جنگیدند. عملا نشان داند که رزمندگان آپوئی همچنان در برابر دشمن خواهند ایستاد و دست‌بردار دفاع از مردمشان نخواهند بود.

ه‌پ‌گ اضافه کرد: "آن رفقای ما به عنوان ممتازترین ملیتانهای آپویی در تاریخ آزادی خلقمان به ثبت رسیدند. آرین، رناس و سردار که هر یک از پارەای از کردستان بودند برای آزادی مردمشان در یک سنگر جنگیدند و به مثابەی نماد همبستگی آزاد و دمکراتیک مردم کردستان همیشه در یادها باقی می‌مانند و بهانه‌ای برای ادامه مبارزات خواهند بود."

مشخصات گریلاهایی که دهم دسامبر سالجاری میلادی برابر با نوزده آذرماه ١٤٠١ در متینا به شهادت رسیدند به این شرح است:

ایسلیم حسو با نام سازمانی آرین متولد قامشلو در روژاوا.

حسین سچکین با نام سازمانی رناس آمد متولد آمد در باکور.

و سینا شریف‌پور با نام سازمانی سردار روژهلات متولد دیواندره.

ه‌پ‌گ به مقام رفیع شهدای آزادی ادای احترام کرده و با انتشار مختصری از زندگی انقلابیون در مورد سینا شریف‌پور نوشته است: رفیق سردار متولد یک خانواده میهندوست در دیواندره کردستان بود که فرهنگ ملی خود را حفظ کرده‌اند. او در خانه به زبان مادری حرف می‌زد ولی در مدرسه با زبان دیگری تحصیل می‌کرد و شاهد انواع فشارها علیه مردمش بود. این موجب بروز تناقضات در دوران کودکی او شد و رفیق سردار را به فکر واداشت که چرا کردها همه جا طبقەی دوم دیده می‌شوند.

او وقتی پی برد که شرایط کنونی قابل تحمل نیست، تصمیم به مبارزه گرفت با اینحال در احزاب روژهلاتی متوجه شد که آن سازمان‌ها فقط محدود به یک منطقه عمل می‌کنند، قادر به جلب توجه همەی خلق کورد نیستند و از حقیقت انقلاب کردستان فاصله دارند. او وقتی پ‌ک‌ک را شناخت سرانجام به آن پیوست.

سینا شریف‌پور پس از دورەهای فکری و نظامی به گفتەی ه‌پ‌گ به یک گریلای زبده بدل شد که توانایی حرفەای در استفاده از سلاح‌های مورد استفاده گریلاها داشت.

او آموختەهای خود را با دیگران تقسیم می‌کرد و آنرا یک وظیفه انقلابی می‌دانست و برایش می‌کوشید. رفیق سردار یک دلسوز گفتمان عملی‌سازی تئوری‌ها بود و این راه را بر شناختن پ‌ک‌ک باز می‌کرد. او آنچه آموخته بود را در جبهەهای جنگ عملی می‌کرد. اصرار داشت به گرماگرم نبردهای سنگین در منطقه متینا برود.

وقتی به آنجا رفت مشتاقانه و پرشور منتظر لحظه‌ای بود که وارد جنگ علیه دشمن شود.او سرچشمه معنویات برای همرزمانش بود.

رفیق سردار در میان تیم‌های پیشین گریلا در تپەی اورتەی متینا در حال محافظت از همرزمان خود بود و با عزمی راسخ در عملیاتی که بسیاری از نظامیان دشـمن در آن کشته شدند حضور یافت. او که لحظه‌ای تردید به دل راه نمی‌داد تا آخرین نفس فدائیانه جنگید و به شهادت رسید>

ه‌پ‌گ واقعه شهادت سردار و همرزمانش آرین و رناس را به مردم میهندوست کردستان تسلیت گفته و نوشته کهژ که نام و یادشان همیشه زنده خواهد ماند.

نام: ایسلیم حسو

نام سازمانی: آرین میتان

محل تولد: قامشلو

مادر و پدر: روژهر و محدود

زمان و مکان شهادت: ١٠ دسامبر ٢٠٢٢/ متینا

****

نام: حسین سچکین

نام سازمانی: رناس آمد

محل تولد: آمد

مادر و پدر: صالیحا و حسن

زمان و مکان شهادت: ١٠ دسامبر ٢٠٢٢/ متینا

****

نام: سینا شریف‌پور

نام سازمانی: سردار روژهلات

محل تولد: دیواندره

مادر و پدر: عزیزه و محمدعلی

زمان و مکان شهادت: ١٠ دسامبر ٢٠٢٢/ متینا

****