اعلام هویت سە گریلای شهید از سوی یگانهای روژهلات کوردستان

یگانهای روژهلات کوردستان با انتشار بیانیەای از شهادت سە گریلای خود در منطقە آسوس خبر داد.

یگانهای روژهلات کوردستان با انتشار بیانیەای هویت سە گریلای شهید خود را در حملە هواپیماهای ترکیە بە کوههای آسوس در باشور کوردستان منتشر کرد. در این بیانیە ضمن ابراز تاثر قلبی از شهادت این سە گریلا، بر پایبندی بر تحقق ارمانهای شهدا تاکید شدە است.

بیانیە اعلام هویت سە گریلای شهید در کوهای آسوس

«در زمانیکە منطقە با بحران مواجە شدە است و خیزش در روژهلات کوردستان و ایران گسترش یافتە است و مطالبات حقوقی از سوی خلق کورد در دستور کار جهانیان قرار گرفتە است و جنبشمان بە جنبشی امید بخش برای تمامی انقلابیون و ازادیخواهان مبدل شدە است، حملات صورت گرفتە بە ما هم افزایش پیدا کردەاند. همراە با نمایان شدن خاتمە مسیر اشغالگران، بر شدت حملات نیز افزایش می یابد. از ابتدای انقلاب ژن، ژیان، آزادی حملات علیە  نیروهایمان افزایش پیدا کردە است؛ این حملات از سوی دولت ترکیە و حملات هوایی آنان صورت می گیرد. آمادگی و فداکاری نیروهای ما بە دلیلی برای عدم دستیابی دشمن بە نتیجە منتهی شدە است. فداکاریهایی کە از سوی نیروهایمان شکل گرفتە است، باعث شکست دشمن در این جبهە نیز مانند تمام جبهه های دیگر شدە است. بدون تردید مبارزە ما تا از میان رفتن دشمن بە تور کامل ادامە خواهد یافت و پیروزی و آزادی را برای خلقمان  تامین خواهیم کرد.

در حملات دشمن در مورخ ٢٩ اکتبر ٢٠٢٢ در کوههای منطقە آسوس، هوالانمان دلوڤان، باگر و هوگر دلیل بە شهادت رسیدەاند. پیش  از این  هویت دو گریلا شهید را اعلام کردە بودیم و هم اکنون هویت هر سە شهید را اعلام می کنیم.

محمد آک بابا

نام سازمانی: دلوڤان جیلو

نام مادر و پدر: خانم- محمود

متولد: ملاطیە

سال پیوستن بە جنبش آزاد: ٢٠١٥

شهادت: ٢٩ اکتبر  ٢٠٢٢، کوههای آسوس

 

 

بنیامین آکسو

نام سازمانی: باگر بسمل

نام مادر و پدر: ردیفە، احمد

متولد: بسمل

سال پیوستن بە جنبش آزادی: ٢٠١٣

تاریخ و محل شهادت: ٢٩ اکتبر  ٢٠٢٢، کوههای آسوس

هادی رحمانی

نام سازمانی: هوگر دلیل

نام مادر و پدر: نازدار، محمد

محل تولد: روستای سبتلو

سال پیوستن بە جنبش آزادی: ٢٠١٧

تاریخ و محل شهادت: ٢٩ اکتبر  ٢٠٢٢، کوههای آسوس»

در خاتمە این بیانە آمدە است آمدە است: «فرماندهی یگانهای روژهلات کوردستان  YRKضمن نشان دادن مراتب همدردی خود با هوالان و خانوادە این شهدا، عزم راسخ خود را برای تحقق آزادی هر چە بیشتر ابراز میدارد.  همراە با ابراز مراتب تاسف عمیقمان از شهادت این هوالان، از آنان نیرو گرفتە و ارادە هر چە بیشتر خودمان را برای مبارزە اعلام می کنیم. پیمان ما با شهدا بە معنای دستیابی بە پیروزی است. از تمامی آحاد خلقمان درخواست می کنیم کە با تنها نگذاشتن خانوادەهای این شهدا، مراسمی شایستە و در خور شان آنان را برگزار نمودە و یاد و خاطر این مبارزان را زندە نگاە دارند.

شهدا هموارە در میانەی افکار و احساسات ما زندە بودە و جاودان هستند.

زندە باد مبارزە آزادیخواهانە خلقها در کوردستان و تمام منطقە»