آنها نمی‌توانند مطبوعات آزاد را ساکت کنند

آنها رسما اولین حمله خائنانه پس از توافق را در آنکارا با قتل دو خبرنگار زن انجام دادند. دولت ترکیه و پ‌دک نمی‌توانند این واقعیت را بپوشانند. آنها نمی‌توانند مطبوعات آزاد را ساکت کنند و مردم کورد پاسخگو خواهند بود.

مطبوعات آزاد

جنگی در کوردستان ادامه دارد که در آن اخلاق، قانون، توافقات جهانی و هنجارها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. سال‌هاست که یک سیستم بزرگ شکنجه و انزوا علیه رهبر خلق کورد در زندان امرالی اجرا می‌شود. پ‌ک‌ک، جنبش بشردوستانه‌ای که رهبر آپو با هزینه‌های گزاف ایجاد کرد و مبارزان آن با انواع روش‌ها، جنگ‌های ویژه و تکنیک‌های شدید مورد حمله قرار می‌گیرند. همزمان با استثمار، شکنجه و کشتار، جنگی همه‌جانبه علیه مردم کورد در جریان است. پ‌دک و دولت بارزانی نیز برای این دولت (ترکیه) وارد عمل می‌شوند.

پ‌دک مسئول تمام جنایات است

دولت استعمارگر ترکیه با علم به این که کوردها مردمی نیستند که سر تعظیم فرود بیاورند و به راحتی با حملات خارجی نابود نخواهند شد، برای شکستن اراده مردم کورد، همیشه پ‌دک و دولت بارزانی را که تاریخ آنها را خائن نوشته است، به عنوان «اسب تروا» پیشقدم می‌کند. این پ‌دک بوده است که همواره از سیاست دولت ترکیه برای «جنگ کوردها علیه کوردها» پیروی کرده است. فقط پ‌دک و دولت بارزانی توانسته‌اند مانند مار سمی به خون، نسب، زبان، هویت، ملت و سرزمینش حمله کنند. امروز او این نقش را به شکلی پست‌فطرتانه بر عهده گرفته است. او با ایفای نقش به عنوان یک مامور دولت ترکیه، تصمیم گرفت معلومات استخباراتی را در مورد همه کسانی که به قتل رسیده‌اند، از گریلاهای آزادی کوردستان گرفته تا روشنفکران، نویسندگان، سیاستمداران و کارکنان مطبوعات ارائه دهد و به یک افسر منحط دولت فاشیست تبدیل شود. این پ‌دک است که مسئول اصلی آغاز الحاق دیفاکتو توسط ارتش ترکیه است.

قتل عام آنقدر واضح است که نمی‌توان بر روی آن سرپوش گذاشت

مقامات پ‌دک بر ریختن خون کوردها اصرار دارند و از امضای توافق‌نامه‌ای برای عمل به عنوان عامل دولت فاشیست ترکیه دریغ نکردند. آنها اولین حمله خائنانه خود را به طور رسمی پس از توافق در ۲۳ اوت ۲۰۲۴ با قتل دو روزنامه‌نگار زن و زخمی کردن ۶ تن از کارکنان مطبوعاتی انجام دادند. شناسایی و اطلاعات این حمله تحت پیشتازی پ‌دک و پاراستن (سرویس جاسوسی پ‌دک) توسعه یافت. این قتل‌عام برای دولت اشغالگر ترکیه و پ‌دک آشکار و ملموس‌تر از آنی است که نمی‌توانند با روش‌های جنگ ویژه بر روی آن سرپوش بگذارند.

خیانت پست‌ترین راه برای توهین به خود است

یکی از اهداف این قتل‌عام ساکت کردن و ارعاب مطبوعات آزاد است که قتل‌عام‌هایی که در کوردستان رخ می‌دهند و گستردگی اتحاد کثیف را نشان می‌دهند. هدف دیگر؛ ارعاب مردم باشور کوردستان، مطبوعات طرفدار دموکراسی، سیاستمداران، نویسندگان و گروه‌های حساس بود. همچنین برای پ‌دک بود که با اطلاعاتی که در اختیار دولت ترکیه قرار داد، تحسینی به دست آورد. برای یک کار خوب به نژاد کورد خیانت کردند و به قتل‌عام‌های ترکیه مشروعیت بخشیدند. پ‌دک وجود ملی خود را انکار کرد. هیچ توضیح و توجیه علمی، مذهبی و جامعه‌شناختی برای خیانت او نمی‌توان داشت. حالتی مغایر با طبیعت، مغایر با کیهان، غیر انسانی، تعریف نشده، بی‌معنا است. خیانت پست‌ترین راه برای توهین به خود است.

مردم کورد فراموش نمی‌کنند و نمی‌بخشند

مردم کورد با اراده خود و با زندگی بر پایه حقیقت، حساب قتل دو عابده‌ی زیبا، گلستان تارا و هیرو بهاالدین، کارکنان مطبوعات آزاد، خواهند پرسید. تاریخ هرگز خیانتکاران را فراموش نمی‌کند و نمی‌بخشد. مردم کورد خون فرزندان خود را بر زمین نمی‌گذارد. از میراث مطبوعات آزاد به جا مانده از غربت‌اَلی ارسوز-ها، خلیل داغ-ها، علی کانی‌روژ-ها و روسیدا مردین صیانت خواهد کرد. حقیقت مردم کورد همیشه توسط کارکنان مطبوعات آزاد منعکس خواهد شد.