ارتش اشغالگر ترکیه یک ایست‌بازرسی در دهوک ایجاد کرد

دولت ترکیه که حملات اشغالگری و استقرار نظامی خود را در باشور کوردستان تشدید کرد، پا را فراتر گذاشت و یک ایست بازرسی در دهوک ایجاد کرد. تصاویری از این اشغالگری منتشر شد.

پس از انتشار اخبار خبرگزاری روژنیوز مبنی بر ایجاد ایست بازرسی از سوی ارتش ترکیه در باشور کوردستان، ارتش ترکیه این خبر را تکذیب کرد، اما تصاویر ضبط شده توسط صدای آمریکا (VOA) کوردی، بار دیگر تایید کرد که ارتش ترکیه ایست بازرسی و غربالگیری شناسنامه ایجاد کرده است.

در خبر کاوه عمر، روزنامه‌نگار از صدای آمریکا، آمده است که دولت ترکیه وارد ۳۵ کیلومتری شده و روستاهای منطقه تحت تاثیر این حملات قرار گرفته است.

بر اساس این خبر، سربازان ترک همچنین اعلامیه‌هایی را به زبان‌های کوردی و ترکی در این ایست بازرسی توزیع کردند. در این بیانیه آمده است: «ما به خاطر اتلاف کردن وقت شما با توقف شما در طول سفر عذرخواهی می‌کنیم. ما با حمایت شما منطقه را ایمن‌تر خواهیم کرد. ما از درک شما سپاسگزاریم و منتظر حمایت شما هستیم.»

دولت ترکیه که سال‌ها حملات اشغالگرانه و ایجاد صدها نقطه نظامی در باشور کوردستان را آغاز کرده است، اخیراً بیش از ۳۰۰ خودروی زرهی و تانک را به همراه بسیاری از سربازان به منطقه اعزام کرده است.

علیرغم نقض آشکار حقوق حاکمیتی عراق، بغداد و هولیر همچنان سکوت کرده‌اند. نیروهای بین‌المللی همچنان بر این اشغال چشم بسته‌اند.