«اشغالگری ترکیه علیه خلق کورد و محیط زیست کوردستان است»

عالمان دینی و حقوقدانان در باشور کوردستان موضع خود را در برابر تهاجم و اشغالگری دولت متجاوز ترکیه و خیانت حزب دمکرات کوردستان اعلام کردند و گفتند: «دولت اقلیم کوردستان و عراق نباید ساکت بمانند.»

اشغالگری دولت اشغالگر ترکیه در خاک باشور کوردستان با کمک و همکاری حزب دمکرات کوردستان ادامه دارد که نارضایتی عمومی را نیز در پی داشته است. طه گرمیانی عالم دینی و کاوه لطیف وکیل دادگستری با خبرگزاری فرات (ANF) درباره گسترش اشغالگری دولت ترکیه صحبت کردند.

ماموستا طه گرمیانی با اشاره به اینکه هرکس اشغالگری کند مشروع نیست، ادامه داد: «اشغالگری که امروز در اقلیم کوردستان اتفاق افتاده وحشتناک است و مردم را می‌کشد و درختان و جنگل‌های ما را قطع می‌کند. دولت اقلیم کوردستان باید در برابر این تجاوزات و اشغالگری‌ها در سرزمین ما موضع‌گیری کند و پاسخی جدی بدهد.

دولت اقلیم کوردستان باید همراه با عراق موضع جدی خود را نشان دهد، زیرا در این زمان محیط زیست اقلیم کوردستان توسط مهاجمان ویران می‌شود و شهروندان کشته می‌شوند.»

در برابر این اشغالگری‌ها، صدای ما باید به سازمان ملل متحد و جهان برسد

ماموستا طه گرمیانی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش عالمان دینی و اینکه نباید در مقابل اشغالگران سکوت کنند و باید موضع‌گیری داشته باشند، ادامه داد: «اگر عالمان دینی و فرهیختگان و میهن‌دوستان سکوت کنند، اشغالگری گسترش خواهد یافت و میهن ما نابود می‌شود. بنابراین ما نباید ساکت بمانیم و باید صدای خود را به سازمان ملل و آن جاهایی که از حقوق بشر حمایت می‌کنند برسانیم تا به ما کمک کنند.»

این اشغالگری ترکیه جنایتی علیه بشریت است

وکیل کاوه لطیف نیز خاطرنشان کرد که هیچ بهانه‌ای برای دولت اشغالگر ترکیه وجود ندارد و تنها هدف آن حمله و نابودی کوردها است و ادامه داد: «این تهاجم و اشغالگری دولت ترکیه جنایت علیه بشریت است و هیچ بهانه‌ای برای آن وجود ندارد. تنها هدف آن حمله به اقلیم کوردستان و نابودی کوردها است. این اشغالگری هنوز ادامه دارد و همه ما باید موضع‌گیری جدی نشان دهیم و در مقابل آن بایستیم.»

شهروندان باید بر حکومت اقلیم کوردستان و عراق فشار وارد کنند

کاوه لطیف همچنین بیان کرد: «دولت اقلیم کوردستان و عراق باید موضع‌گیری جدی نشان دهند تا کشورهای دیگر نیز واکنش نشان دهند. شهروندان می‌توانند ایده‌های خود را به صورت مکتوب یا تظاهرات بیان کنند. به این ترتیب سازمان ملل و کشورهای بزرگ می‌توانند به این تهاجم واکنش نشان داده و آن را متوقف کنند. وظیفه شهروندان اعمال فشار بر دولت عراق و اقلیم کوردستان در برابر اشغالگری دولت ترکیه است.»