تصویر

اتمام دوره آموزشی فداییان: با سبک زیلان می‌جنگیم

فدائیانی که دوره آموزشی را در ۳۰ ژوئن، زمانی که فرمانده جاویدان زیلان عملیات فدائیانه را انجام داد، به پایان رساندند، در جشن اتمام دوره این پیام را دادند: «هر جا حمله‌ای علیه مردم ما شود ما آنجا خواهیم بود، با سبک زیلان موفق خواهیم شد.»

جشن اتمام دوره آموزشی گریلاهای فدائی

فدائیان آپویی در کوهستان‌های کوردستان دوره آموزشی جدیدی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

فدائیانی که دوره آموزشی را در ۳۰ ژوئن، زمانی که فرمانده جاویدان زیلان (زینب کیناجی) عملیات فدائیانه انجام داد، به پایان رساندند، مراسمی به مناسبت اتمام دوره برگزار کردند.

فدائیان کوردستان که با از مسیر فرمانده جاوید زیلان پیروی می‌کنند پس از اتمام دوره موفق آموزش به سمت مناطق وظیفه خود حرکت کردند.

فرمانده گریلاهای فدائی طی سخنانی در مراسم اتمام دوره آموزشی اظهار داشت:

«روح فداکاری آپویی هرگز نابود نخواهد شد»

«امروز بیست و هشتمین سالگرد شهادت رفیق زیلان است. رفیق زیلان در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ در پاسخ به توطئه دمشق عملیات فدائیانه انجام داد. نیروهای هژمونیکی و سلطه‌طلب می‌خواستند در شخص رهبری مردم ما و جنبش آزادی ما را در منطقه نابود کنند. اما رفیق زیلان با انجام یک عملیات ایثارگرانه درست در وسط دشمن این پیام را داد که رهبری تنها نیست، گریلاها پشت رهبری هستند و همیشه آماده هر کاری هستند. با این عملیات او بار دیگر به رفقا و دشمنان این پیام را داد که در صورت حمله به رهبر آپو، گریلاها آماده انجام هر کاری هستند. شهادت رفیق‌مان گولان (فیلیز یِرلی‌کایا) در ۷ ژوئن و شهادت رفیق سما یوجه در ۱۷ ژوئن که در مسیر زیلان صورت گرفت موضوع بحث است. رفیق سما گفت: همانطور که در آسمان دو خورشید وجود ندارد، برای ما فقط رهبر آپو وجود دارد، ما هیچ چیز دیگری را قبول نداریم. رفیق زیلان نیز گفت ای کاش می‌توانستم چیزی با ارزش‌تر از جانم را تقدیم کنم. هر سه پیشاهنگ فدائی ما با اعمال و بیانات و شهادت خود نشان دادند که روحیه فداکاری آپویی هرگز از بین نخواهد رفت.

«ما هر مسئولیتی را که بر عهده ما باشد انجام خواهیم داد»

امروز در مناطق حفاظتی مدیا، دختران و پسران کوردستان در امتداد خط‌مشی زیلان در مواضع جنگی مانند زیلان مقاومت می‌کنند. با شجاعت و اراده فراوان حملات دشمن را ناکام می‌گذارند. رفقای ما در تونل‌های جنگی در زاپ و متینا در مقابله با انواع تکنیک‌های دشمن، حملات زمینی و هوایی و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، در حال انجام عملیات‌هایی بی‌سابقه هستند. مدام با عملیات‌هایشان به مردم ما مژده می‌دهند. ما به عنوان رفقای همراه این رفقا به تمامی مسئولیت‌های خود عمل خواهیم کرد.

«ما با مبارزه با سبک زیلان موفقیت را تضمین خواهیم کرد»

امروز حملات آنها (دشمن) علیه مردم ما و رفقای ما در زندان ادامه دارد. هر روز مردم میهن‌دوست ما در خیابان‌ها به قتل می‌رسند، مادران ما در خیابان‌ها شکنجه می‌شوند، جوانان ما به قتل می‌رسند. ما نیز به مردم خود می‌گوییم: شما تنها نیستید، گریلاهای شما پشت شما هستند، گریلاهای فدائی کوردستان پشت شما هستند، ما هر روز و در هر زمان آماده هستیم، هر کجا حمله‌ای علیه مردم ما شود، آنجا خواهیم بود. ما به دشمن هم می‌گوییم که مردم ما تنها نیستند. ما به سبک زیلان خواهیم جنگید، هر سبک جنگی غیر از سبک زیلان برای ما حرام است. ما هم مثل زیلان می‌جنگیم و مثل زیلان موفق می‌شویم. ما با مبارزه قوی پیروزی را تضمین خواهیم کرد. ما این قول را قبل از هر چیز به مردم و رفقایمان که در زندان مقاومت می‌کنند می‌دهیم. ما مانند رفقا هَوره، دوغا، شروان، جوان و آندوک که با روحیه زیلان زندگی و سبک زیلان را در مناطق حفاظتی مدیا عملی کردند، پیروزی را تضمین خواهیم کرد. و به عنوان کلام پایانی می‌گوییم؛ "پیروزی از آن ماست، پیروزی از آن مردم ماست، پیروزی از آن همه ماست.»

پس از سخنرانی گریلاها، شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «با جان و خون با تو هستیم ای رهبری»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست»، «ژن، ژیان، ئازادی»، «زنده باد کوردستان» و «زنده باد حزب کارگران کوردستان» سر دادند و به سمت مناطقه وظیفه خود حرکت کردند.