اعتصاب غذای نمادین ٢٠ زندانی سیاسی زندان اورمیه، کاشمر، تهران و یزد

​​​​​​​​​​​​​​٢٠ زندانی سیاسی در زندان اورمیه، زندان یزد، زندان کاشمر، زندان رجایی‌شهر کرج با هدف محکوم نمودن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ امروز دوشنبه (١۵ فوریه / ٢٧ بهمن) دست به اعتصاب غذا زدند.

خبرگزاری فرات مطلع شده است که زندانیان سیاسی پرونده پ.ک.ک و پژاک همصدا با مردم کوردستان در محکومیت توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای نمادین زده‌اند.

میهن‌دوستان و مبارزان در هر چهار بخش میهن و خارج از کوردستان از اوایل سال ٢٠٠٠، با هدف رسوا نمودن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ این روز را به شکل نمادین روزه می‌گیرند.

در این چارچوب زندانیان سیاسی زندان اورمیه، زندان یزد، زندان کاشمر و زندان رجایی‌شهر تهران امروز برای مدت یک روز اعتصاب غذای نمادین نمودند.

شایان ذکر است که زندانیان سیاسی پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم اشغالگر ترک در شمال کوردستان و ترکیه با هدف آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و همچنین پایان دادن به نقض گسترده حقوق زندانیان از ٢٧ نوامبر ٢٠٢٠ دست به اعتصاب غذا نامحدود زده‌اند. اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در ترکیه امروز ٨١مین روز خود را سپری کرده است.