آتش نوروز در روژهلات کوردستان با شعار زن، زندگی، آزادی شعلەور شد

در روژهلات کوردستان آتش نوروز با شعار "زن، زندگی، آزادی" شعلەور گردید. در شهرهای زیادی مراسم انجام شد. مردم با رفتن به قبرستانها و گذاشتن گل بر مزار شهیدان قیام، یادشان را گرامی داشتند.

در تمام مناطق روژهلات کوردستان مراسم نوروز برگزار شد و فضای قیام و یاد جانباختگان بر مراسم های نوروز امسال حاکم بود.
در شهر سقز مردم به گورستان رفتند، بویژه خانواده ژینا امینی و صدها نفر از فعالین مدنی و سایر شهروندان بر مزار ژینا جمع شدند و یاد او را که به نماد قیام زن، زندگی، آزادی مبدل شد، گرامی داشتند و نوروز را به خانواده شهیدان قیام تبریک گفتند.
در این تجمع سرودهای انقلابی و شعارهای ضد حکومتی سر داده شد و بر ادامه قیام تا رسیدن به اهدافش تاکید شد. در یکی از بلندیهای نزدیک شهر سقز با آتش، نام رهبر خلق کورد؛ عبدالله اوجالان نوشته شد.
در شهرهای سنندج و بوکان نیز مادران شهیدان قیام با شعار "زن، زندگی، آزادی و شهیدان نمی میرند" آتش نوروز را روشن کردند و بر مزار جانباختگان نیز مراسماتی برگزار نمودند.
همچنین شب گذشته در شهرهای سنندج، مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، بوکان، سقز، دهگلان، کامیاران و چند منطقه دیگر جوانان به خیابانها ریختند و با سردادن شعارهایی ازجمله "زن، زندگی، آزادی و مرگ بر اشغالگر" خشم و اعتراض خود را به رژیم اعلام کردند.
طبق منابع خبری و تصاویری که منتشر شدەاند، در تعدادی از شهرها بویژه سنندج، دهگلان، بوکان و سقز به دلیل حمله نیروهای دولتی به جوانان، درگیری روی داده و تعدادی از معترضین زخمی شدند