آتش نوروز در زاگرس افروخته شد

گریلاهای منطقه زاگرس با برگزاری مراسمی نوروز ۲۰۲۴ را جشن گرفتند.

نوروز ۲۰۲۴

جشن نوروز در کوهستان زاگرس با مراسمی باشکوه برگزار شد. هِزیل اوزگور یکی از فرماندهان یژا استار در این مراسم سخنرانی کرد.

هِزیل اوزگور، فرمانده یژا استار سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «اول از همه، ما نوروز ۲۰۲۴ را به رهبر آپو تبریک می‌گوییم. سپس، ما به همه خلق میهن‌دوست و دوستان خلق کورد تبریک می‌گوییم. تبریک به رفقایی که همچنان در زندان‌های دولت اشغالگر ترکیه مقاومت می‌کنند. چند سالی است که رفقایمان که در خطوط نبرد علیه اشغالگری دولت ترکیه می‌جنگند و جنگ دشواری را انجام می‌دهیم، ما همچنین نوروز را به آن رفقا تبریک می‌گوییم.»

هِزیل اوزگور در ادامه سخنان خود برای گریلاها چنین گفت: «همانطور که همه رفقا می‌دانند در چند سال اخیر دولت اشغالگر ترکیه با شدیدترین حملات خود به جنبش و گریلاهای ما قصد نابودی و اشغال سرزمین ما را دارد. در میان این شرایط امروز در زاگرس جمع شده‌ایم و جشن نوروز را برگزار می‌کنیم. نوروز برای ما بهار است. نوروز روز مقاومت، روز پیروزی است. ما به نوروز اینگونه نگاه می‌کنیم. مردم خاورمیانه خود را در این فرهنگ می‌بینند و نوروز خود را جشن می‌گیرند. خلق کورد در تاریخ خود با کاوه آهنگر بر ضحاک پیروز شدند، امروز با فرهنگ مظلوم دوغان، فرهنگ خیری دورموش، فرهنگ زیلان ها، بریتان ها و عگید ها این مقاومت و خط را ادامه می‌دهند. امروز یک جنگ بسیار بزرگ، یک مقاومت بسیار بزرگ در سرزمین کوردستان در برابر اشغالگرانی مانند دولت ترکیه انجام می‌شود.»

هزیل اوزگور ادامه داد که حملات ارتش ترکیه بی‌نتیجه بود و به این ترتیب سخنان خود را پایان داد: «اکنون دولت ترکیه بار دیگر خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند. در مناطق حفاظتی مدیا بویژه زاپ، آواشین، متینا، هفتانین، خواکورک و همچنین مناطق دیگر این هدف را دنبال می‌کند که گریلاها در آن مناطق نمانند. جنگ گریلا در زاپ، آواشین و متینا و مقاومتی که توسعه یافت، دولت اشغالگر ترکیه را متوقف کرد. به یمن رفقای قهرمان ما که به شهادت رسیدند، هنوز هم در این مواضع مقاومت وجود دارد. ارتشی مانند ارتش دولت ترکیه را متوقف کرد. اگرچه دولت ترکیه به این موضوع اعتراف نمی‌کند، اما در برابر این مقاومت تسلیم شده است. اشغالگران ترکیه در ۲ سال گذشته تلاش کرده‌اند تا حاکمیت خود را در زاپ مستقر کنند. اما مقاومت رفقای ما، حاکمیت دولت اشغالگر را باطل کرده و حملات اشغالگرانه را متوقف کرده است. به همین دلیل، اکنون می‌خواهد از طریق همراهانش، از طریق دیپلماسی، از طریق روابط مختلف، با نیروهای کورد محلی و همزمان با دولت عراق به ما حمله کند. بنابراین، دولت ترکیه اکنون دریافته است که نمی‌تواند به تنهایی علیه ما بجنگد و می‌خواهد از اطرافیان حمایت دریافت کند و به دنبال ما بیاید. ما به عنوان نیروهای ه‌پ‌گ و یژا استار تاریخ و سابقه مقاومت داریم. ما این فرهنگ مقاومت را از رهبر بزرگ مقاومت، رهبر آپو دریافت کردیم. مقاومتی که امروز در امرالی انجام می‌شود، فرهنگ ماست. مقاومتی که در زندان آمد انجام شد، فرهنگ ماست. ما بر اساس فرهنگ مقاومت عمل می‌کنیم، فرهنگی که همیشه انتقام خود را می‌گیرد. مردم ما هرگز در برابر حملات تسلیم نشده‌اند و تسلیم نخواهند شد.»

مراسم باشکوه گریلاهای زاگرس با شعارهای زنده باد رهبر آپو، ما بدون رهبری نمی‌توانیم زندگی کنیم، با جان و خون با شما هستیم ای رهبری، ژن ژیان آزادی، به پایان رسید.